Proč je na recenze Quantum Break nadstandardně fůra času?
PR Remedy vysvětluje.
Přestože hra vyjde až 5. dubna, review kód nám od Microsoftu překvapivě přistál už včera večer. Náš autor Michal Jonáš tak má na hraní déle než čtrnáct dnů, když embargo vyprší až na Apríla. Značný rozdíl oproti většině ostatních her, které buď před vydáním pro novináře k dispozici nejsou vůbec (úmyslně kvůli povinnému čekání na opravný "Day 1" patch, aby recenzenti měli stejný zážitek co běžní hráči a netestovali zabugovanou verzi) nebo až na poslední chvíli, pár hodin předem. To všechny zúčastněné akorát stresuje a někdy to vede k zmateným či uspěchaným závěrům.
PR Remedy Thomas Puha vysvětlil, co je k takovému nestandardnímu kroku vedlo: "Máme pro to mnoho důvodů. Jako bývalý žurnalista vím, že novináři a ovlivňovači veřejného mínění by měli mít dostatek času k hraní a ne pouze den či dva."
Tvůrci Quantum Break (Alza.cz) zkrátka chtějí, aby recenze byly upřímné a pořádné, v čemž s nimi souhlasil i Microsoft. Prý však dost riskují, protože možná hře či jejím známkám uškodí, když recenzenti budou mít na druhou stranu až přehnaně moc času k detailní analýze každé vlastnosti.
A proč vlastně není k dispozici PC Windows 10 verze, pouze ta xboxová? Na té počítačové se prý pracuje až do poslední chvíle, takže bude připravena ke zhodnocení až později. Otevřený přístup Remedy ostatně dokazuje i preview-verze, která nedávno dovolila zkusit dvě hodiny hraní, nikoli pouze dvacet minut, jak často bývá zvykem u jiných titulů.
Na záznam oficiálního streamu z první kapitoly a části druhé se můžete podívat zde a zde.