Skip to main content

Proč je hororová příběhovka Scorn exkluzivitou Xbox Series X?

+ o prioritách tvůrců.

Možná jste i vy slyšeli o Scorn prvně díky pořadu Inside Xbox před dvěma týdny. Pravda je ale taková, že hra byla oznámena pro PC už ve 2014 a několikrát zkoušela štěstí na Kickstarteru. Nyní se jen Microsoft dohodl s Ebb Software na verzi pro Xbox Series X a jejím zviditelnění.

Tento příběhový horor z vlastních očí, inspirovaný díly H.R. Gigera rozhodně v traileru zaujal hudbou a atmosférou jak z Vetřelce. Proč tedy nemohl vzniknout už pro starou generaci?

"Jde o evoluční vylepšení, co sehraje největší rozdíl. Nejdůležitější je eliminace úzkého hrdla v procesoru, které existuje na stávajících konzolích, i mnohem rychlejší načítání podkladů díky SSD. Celé to je o rychlých reakcích a tom, že se nemusí na nic čekat," řekl designér Ljubomir Peklar pro IGN.

Watch on YouTube

Konzolová exkluzivita Xbox Series X je kvůli tomu, že autoři nechtějí ztrácet čas s tvorbou ořezaných verzí pro PS4 či Xbox One. O verzi pro PS5 se nechtějí bavit, takže asi dorazí časem.

Pohánět Scorn bude Unreal Engine 4 a bylo avizováno cílení na vysoká rozlišení i framerate. Peklar k tomu řekl, že záleží na každém vývojáři, jestli upřednostní dechberoucí grafiku s 30fps a nižším rozlišením jako nedávné Unreal Engine 5 tech-demo na PS5, nebo zda jim půjde spíš o rychlou odezvu hry a čistotu pohybu.

Ukázka pre-alfy z roku 2017 prý už dnes není odpovídající, protože osmdesát procent tehdejšího dema pro podporovatele bylo předěláno.

Hratelností to ale stále bude kombinace střelby a hádanek, tak půl na půl, plus nějaké to prozkoumávání prostředí. Vydání je plánováno na startovní období Xbox Series X, a krátce poté patrně i pro PC na Steamu.

Read this next