Proč DOOM přestal být chráněn s Denuvo?
Výrobce DRM vysvětluje.
Svou roli si splnilo, takže už není nutné s ním otravovat hráče (a nejspíš i přidělávat starosti zákaznické podpoře, kam se obrací majitele originálky). Tak nějak by se dala shrnout situace.
DOOM (Alza.cz), pro který se pirátům už v září podařilo vyrobit funkční crack, po posledním updatu nově neobsahuje protikopírovací ochranu Denuvo. Odstraněna byla nedávno i z jiné hry INSIDE.
Protože kolem toho vznikla spousta nepodložených fám, její výrobce poskytl vyjádření pro Kotaku, aby vše vysvětlil:
"Jednoduchým důvodem, proč bylo Denuvo dáno pryč z DOOM, je to, že splnilo svůj účel v zabránění pirátsví během úvodního období po premiéře," řekl Robert Hernandez.
Podle jeho názoru jsou ty čtyři měsíce (květen až září), kdy ochrana (neboli anti-tamper technologie) odolávala pokusům crackerů, pro tak očekávanou a vyhledávanou hru úctyhdným výsledkem.
Výrobce Denuovo také pro Kotaku popřel spekulace, že by snad měli s vydavateli nějaký dodatek ke smlouvě, že pokud je hra cracknuta, dostanou její tvůrci zpět peníze za ochranu. Nic takového se prý neděje.
Každý vydavatel prý má svobodnou volbu odstranit ochranu ze hry v moment, kdy sám získá pocit, že se podařilo dosáhnout cíle (zabránit pirátství hned po vydání, kdy dochází k prodeji nejvíce kusů a největším tržbám, nebo např. zahájení prodeje hry na DRM-free platformě).
Jak známo, Denuvo bylo noční můrou pirátů poměrně dlouho, ale poslední měsíce se stav začíná obracet, když řada takto chráněných her našla cestu k pirátům - např. Deus Ex Mankind Divided, Rise of the Tomb Raider či Mirrors Edge: Catalyst.
"Nikdy Denuvo neprezentujeme jako něco, co je necracknutelné," dodal závěrem Hernandez s tím, že nic takového z principu existovat ani nemůže.