Proč by dnes někdo hrál staré hry přes zpětnou kompatibilitu, ptá se Sony
Štouchanec do Xboxu.
Microsoft na tom hodně staví, viz třeba služba Xbox Game Pass, kde většinu titulů tvoří popelnicové hry z X360. Na Sony je proto kladen tlak, aby to nabídla také, ale to se zjevně nestane, zvlášť po tomto vyjádření.
Šéf globálního marketingu a prodejů Jim Ryan nechápe, proč by dnes někdo chtěl hrát staré hry přes zpětnou kompatibilitu, když existují mnohem pokročilejší herní zážitky.
V rozhovoru pro TIME výslovně uvedl, že jde o jednu z vlastností, po které všichni hlasitě volají, ale v reálu je pak téměř nikdo nepoužívá.
"Nedávno jsem se zúčastnil akce Gran Turismo, kde měli staré díly pro PS1 a PS2, které vypadaly dost zastarale, nevím, proč by je někdo hrál?"
Tento komentář Sony je poněkud překvapivý, když paralelně s ním vypouští remastery či pouhé re-edice (pouze s přidanými trofejemi) starých her z PS2 na PS4. Jisté každopádně je, že zpětnou kompatibilitu na PS4 ani v budoucnu nečekejte - mimojiné proto, že by byla velmi složitě technicky řešitelná kvůli odlišné architektuře PS3, tudíž by se moc nevyplatilo vše řešit.