Skip to main content

Proč Blizzard na PS3 povolí offline hraní Diablo 3?

Jak vysvětluje změnu dosavadní neoblomné politiky?

Všichni si tu ani ne rok starou anabázi s Errorem 37 živě pamatujeme. Méně už to, že trvala mnohem déle než nedostupnost serverů SimCity, i kvůli hlubšímu provázání online funkcí do hry než od Maxisu. Blizzard během uplynulého víkendu potvrdil dřívější zvěsti, že k hraní PS3/PS4 konverze Diablo 3 opravdu nebudete potřebovat internet. Na rozdíl od PC verze, což mohou její hráči vnímat jako malý podraz.

Pojďme se proto podívat, jak vlastně tvůrci vysvětlují změnu své dosavadní politiky s požadavkem permanentního online připojení, v čemž se dosud zdáli být neoblomní a jejich argumenty o boji proti cheatování neprůstřelné. Jak to, že konzolistům bude od Blizzardu v pohodě dovoleno hrát offline, když to předtím na počítačích nešlo?

"Prostě máme pocit, že hraní offline je pro mnoho hráčů opravdu důležité," říká hlavní designér Joshua Mosqueira a dodává: "Chtěli jsme jim umožnit, aby si svou konzoli vzali z obýváku do ložnice, což mnoho hráčů kvůli hraní dělá." A PC hráči snad nemají svůj stroj v pokojíku?

Ekosystémy PC a PS3 jsou podle tvůrce velmi odlišné, takže prý existovaly nějaké technické důvody, proč museli dovolit offline hru. S tím souvisí i absence aukcí za skutečné peníze v PS3 verzi hry, protože by to mohlo být nebezpečné, pokud by to nebylo jak verifikovat a dávalo by to prostor podvodníkům. Obchodovat s předměty bude možné jen s kamarády v jedné hře.

Blizzard také znovu zopakoval, že Sony nemá konzolovou exkluzivitu, jinými slovy časem vznikne i verze pro X360. Hraní co-opu ve čtyřech s popíjením piv je dle tvůrce velká zábava. V konverzi změnili chování a způsob útoků od nepřátel, aby to vyhovovalo úplně odlišnému ovládání na gamepadu, ale přidat jeho podporu do PC verze neplánují.

Sobotní trailer z PS3 verze

Read this next