Proč ani Far Cry 4 není v 60fps?
A jak dlouho zabaví? Nebojí se Call of Duty?
UbiSoft si minulý týden v očích hardcore fanoušků docela zavařil, když po přiznání technických parametrů Assassins Creed Unity provokativně prohlásil, že dřívější tlačení 60fps byla chyba a že celý herní průmysl od toho odstupuje. A že se pro akční adventury ve filmovém stylu (na rozdíl do FPS) mnohem více hodí 30fps, protože prý jsou přirozenější a navíc pro tvůrce mnohem snáze dosažitelné i dovolují posouvat hranice samotného obsahu hry.
Producent Far Cry 4 se z tohoto výroku kolegů poučil a nesnaží se nám věšet bulíky na nos. Namísto nich přišel s rozumnějším vysvětlením, proč ani jeho hra nepojede na nových strojích v kombinaci rozlišení 1080p a 60 snímků za vteřinu. Na PS4 výrobce cílí 30fps s 1080p (není potvrzeno) a o Xbox One se teď raději nemluví.
"Museli bychom při 60fps zjednodušit vizuální stránku, mít na obrazovce méně objektů či událostí, a obětovat i jiné vlastnosti hry," odpověděl Alex Hutchinson po dotazu na Twitteru. Přesto je sebevědomý, když říká, že PS4/X1 verze Far Cry 4 budou tím nejlepším, co dosud hráči na těchto konzolích viděli, mnohem výše než PS3/X360 verze té samé hry.
Také se pokusil odhadnout, kolik hodin budete potřebovat na dohrání kampaně Far Cry 4. Prý hodně záleží na tom, jestli chcete zmáknout i veškerý vedlejší obsah. Průměrně to vidí na 35 hodin pro dokončení všeho.
A nebojí se náhodou UbiSoft tvrdé předvánoční konkurence, když vypustí hru v půlce listopadu hned vedle kompilace Halo nebo nového dílu Call of Duty, které mu mohou lézt do zelí? "Už jsme předešlé Far Cry po boku těchto uvedených her v minulosti vypustili a dařilo se mu dobře," uklidňuje producent. Přesvědčil vás tím, že FC4 nebude odloženo na příští rok?