Průměrné hodnocení Cyberpunk 2077 kleslo jen na 52 procent, ale Dan Vávra ho chválí
Metacritic totiž rozlišuje verze.
Jestli tahle aféra okolo Cyberpunk 2077 bude do budoucna v něčem hernímu průmyslu prospěšná, tak to může být serióznější komunikace výrobců ohledně toho, jaký zážitek dostanete od které verze hry a na jakou se právě díváte v traileru.
V tomto kontextu je pozitivem, že agregát Metacritic i přední magazíny ve světě rozlišují, o recenzi které verze hry se jednalo. Zákazníci tak mohou snáze pochopit, na čem to je průšvih a na čem to je hit, přestože název je na všech platformách shodný, aneb tradiční problém při přechodu z jedné generace na druhou.
Průměrné hodnocení PC verze Cyberpunk 2077 oproti stavu před pár týdny kleslo o několik procentních bodů na 87. Je to nepochybně tím, že se publikovalo více recenzí prodejní verze, které už nebyly tak shovívavé - nevěřily slibům CD Projektu Red o opravě něčeho v Day 1 či příštím patchi, na rozdíl od některých mírnějších recenzentů s přístupem k review-verzi v předstihu.
Kde je to ale zlé, je průměrné hodnocení konzolovek na Metacritic, které momentálně činí jen 52 procent na PS4 a 55 procent na Xbox One.
"Pomohly" tomu i verdikty od IGN se 40%, kde říkají, že nejlepší je se hře zatím úplně vyhnout, než budou příšerné problémy vyřešeny - protože když to funguje, je to fantastické RPG. Nebo pouhých 30% od polského Gry-Online, dle nichž to je na PS4 úplná katastrofa, co se nikdy neměla stát. Jediným pozitivem PS4 hry je prý to, že se dá dohrát, když budete mít štěstí a trpělivost. Zapomínat by se ale prý nemělo, že pod tím nánosem bahna a chyb se skrývá excelentní hra.
A přesně v tomto duchu se nese chvála od Dana Vávry, tvůrce Kingdom Come a první Mafie, který na Twitteru pogratuloval celému týmu CD Projekt Red.
Prý Cyberpunk 2077 už stihl dohrát a kromě pomalého startu má jít o mistrovské dílo. Příběh má být dle něj úžasný a vizuály neuvěřitelné. Pro Vávru to je nejlepší hra za poslední dva roky.