Skip to main content

Příští hra od tvůrců Spec Ops už nebude střílečka

Má jít o jiný žánr, asi postavený na mikrotransakcích.

Že autoři loňského Spec Ops: The Line kutí nějaký nový next-gen AAA projekt na Unreal Engine 4, který si licencovali jako první nezávislé evropské studio, se už nějaký pátek ví. Stejně jako fakt, že se nerozešli v dobrém s Take 2 a že proto nepůjde o pokračování této vojenské střílečky z prostředí Dubaje, která v prodejnosti docela propadla. Nyní němečtí Yager Development více odkryli své záměry v rozhovoru pro Edge.

"Po pěti letech práce na Spec Ops jsme si řekli, že bychom rádi zkusili něco nového, nechceme zahnívat pořád jen na stejném žánru. A protože nikdy v historii neexistovalo tolik dostupných platforem a tolik obchodních modelů, je i díky příchodu nextgenu vhodná doba na novou značku, kterou si hráči i vydavatelé přejí, a z toho budeme těžit," prohlásil ředitel studia Timo Ullmann.

Poukázal přitom na Dishonored nebo Dragons Dogma coby jasný důkaz, že lidé mají o nové nápady zájem. Vyjmenování těchto dvou her ale nelze chápat jako příklon studia k stealth akcím nebo fantasy RPG, spíš to sloužilo k poukázání na nové značky z loňského roku, které dovedly prosadit mezi tunou pokračování zavedených sérií, nutno dodat, že jako pouhé výjimky.

Berlínský Yager momentálně nabírá posily, po nichž žádá zkušenosti s mikrotransakcemi, citlivou monetizací "nenarušující herní zážitek" a moderními obchodními modely, což zjevně směřuje k domněnkám o Free-2-Play titulu. Zmínka výše o vydavateli sice svědčila o jiném typu hry, než ke kterému se poslední dobou spíš z nouze a z neschopnosti najít vydavatele na nový velký projekt uchyluje většina menších nezávislých, původně střílečkových studií (viz Warframe, Warface atd.). Jiná otevřená pozice zase chce po uchazečích praxi s real-time strategiemi a RPG.

Read this next