Přistání na planetě Star Citizen zadupává No Man's Sky do země
Hodinové demo.
Nejlepší věc letošního Gamescomu? Dost možná! Chris Roberts předvedl hodinové (!) živě hrané demo příští verze 3.0 vesmírného simulátoru Star Citizen a těch vybraných 100+ milionů dolarů je na něm hodně znát. Na rozdíl od No Man's Sky, které nakonec multiplayer postrádá (resp. jen ho předstírá), tady máte úžasný pocit z objevování dálek vesmíru ve více živých lidech v reálném čase. Jeden pilotuje loď, druhý jde mezitím po svých plnit misi či objevovat otevřený herní svět.
Gamescom demo začíná probuzením na vesmírné stanici a schůzkou u lodi Freelancer, kterou mimochodem získají jen podporovatelé s příspěvkem od 3,5 tisíc korun výše. Procházíte se tedy v pohledu z vlastních očí sci-fi chodbami, které bude po vizuální stránce závidět i Mass Effect. Poté se kvantovým skokem dostanete k planetě Delamar, prohlédnete si precizně vymodelovanou stanici na oběžné dráze a postupně se přibližujete k jejímu povrchu, což je dechberoucí zážitek.
Během tohoto průchodu atmosférou, který jako v reálu provází hoření, není nic falšováno jako v některých jiných hrách. Horizont v dálce je opravdový, planeta se pohybuje (jen slunce má fixní pozici), žádný loading ani umělé efekty, které by zakrývaly technické nedodělky. Zkrátka se postupně přibližujete k povrchu a na něm se pomalu zostřují skalnaté hory či objekty. Můžete přistát úplně kdekoli, což bylo za mohutného aplausu fanoušků na výstavě názorně předvedeno. Když hráč vyjde po vyklopení zadních výsadkových dveří ven a vyrazí objevovat do okolí, kde se nic neděje, druhý zůstává za kormidlem. Později mu přeletěním o kousek dál, což doprovází zvířený prach, pomáhá nastoupit zpět, aby tam postava dokázala vyskočit.
Úkolem je ovšem něco jiného: doletět do osady pirátů Levski, což vyžaduje nejprve poprosit o povolení k přistání (děje se videokomunikací s řídící věží). Jakmile se za vámi zavřou horní vrata hangáru, vydáváte se do místní hospody na smluvený sraz. Tvůrce si v demu vyloženě užíval opakovanou demonstraci toho, jak jedna postava v interiérech jezdí výtahy (opět žádný podfuk teleporty na jiné místo, opravdu fungují), zatímco ta druhá venku exhibičně poletuje s lodí a vzájemně se přitom skrz sklo vidí, což byla taková nevyslovená narážka na No Man's Sky.
V osadě to docela žije, potkáte tam různé klábosící NPC postavy, ale vy míříte za chlapíkem, který vám při pokecu dá úkol se sehnáním černé skříňky ze zničené lodi. Dle slibu být na každé planetě jedno takovéto ručně vytvořené "město", kam budete moci létat obchodovat či domlouvat kontrakty. Pak už se usazeni do zadní střílny vydáváte mezi asteroidy do vesmírné přestřelky, čemuž se přizpůsobuje i dynamická hudba na pozadí. Star Citizen tedy působí v chystané verzi 3.0 náramně, ale jeho dokončení je pořád ještě daleko.