Přirovnávání PS5 ke zvlhčovači vzduchu či routeru nás neuráží, říká designér ze Sony
Původně měla být ještě větší.
Po odhalení vzhledu PlayStation 5 v červnu letošního roku okamžitě na internetu vznikla spousta vtípků, které si z něj dělaly legraci, podobně jako dříve u lednice ve tvaru Xbox Series X.
Senior art director Yujin Morisawa z japonské Sony si z toho ovšem těžkou hlavu nedělá. Přirovnávání PS5 designu ke zvlhčovačům vzduchu či routerům se prý směje a baví ho takové výtvory fanoušků. Prý je normální, že lidem trvá, než si lidé na něco nového zvyknou nebo tomu porozumí.
"Když něco navrhujete, chcete, abyste se z toho cítili příjemně. Někdy výsledek vašich snah vypadá jako rostlina, nějaké zvíře či objekt. To mi připadá lepší než udělat něco, co je podivné, nebo co jste nikdy předtím neviděli".
V interview pro The Washington Post také přiznal, že původně měla být PS5 ještě větší než nyní, kdy je nejobjemnější konzolí, co kdy Sony vyrobila.
Inženýři mu prý na první nástřely sdělili, že je příliš velká, takže ji musel oproti tomu trochu zmenšit. Nyní osobně považuje velikost PS5 za perfektní.
Jak známo, rozměry PS5 se odvíjí hlavně od záměru s masivním chladičem, který umožnil pohyb vzduchu uvnitř konzole, aby se neotravovalo hlučnými větráky jako v minulých generacích, kde to bylo značným neduhem.
Při designování měl Morisawa v hlavě vizi pěti dimenzí, jako když žijete v paralelním světě či skáčete po prostoru. A jelikož to je PlayStation 5, tak mu prý tahle myšlenka pěti dimenzí ke konzoli bezvadně seděla.