Princip multiplayeru XCOM: Enemy Unknown
Můžete libovolně míchat lidské i mimozemské vojáky.
Po pátečním odhalení specifik PC verze a Interceptor módu dnes Cenega oznámila, jak bude fungovat multiplayer online část říjnové strategie XCOM: Enemy Unknown. Hráči si totiž budou moci poprvé v historii série vychutnat boje jeden na jednoho proti živému soupeři. Vyberou si, zda budou řídit kroky vojáků, mimozemských agresorů, nebo jestli oba typy jednotek zkombinují a vytvoří si tak dokonale vyváženou skupinu, které se na bojišti nikdo nevyrovná.
"V celé historii série XCOM zaujímali hráči roli poslední výspy odporu proti mimozemské invazi," řekl Jake Solomon, hlavní designér hry XCOM: Enemy Unknown. "V multiplayerovém režimu hry XCOM: Enemy Unknown tak konečně zjistí, jaké to je, velet jednotkám vetřelců a šířit vesmírnou zkázu po celé Zemi nebo bránit planetu nejen s vojáky jednotek XCOM, ale i s jejich mimozemskými spojenci."
Multiplayer v XCOM: Enemy Unknown využívá stejný herní systém, taktiku a strategii jako část určená pro jednoho hráče, po příběhové stránce je však zcela samostatný. Milovníkům světa XCOM tak přináší další, zcela nový druh zábavy. Při sestavování své jednotky mohou hráči libovolně míchat lidské i mimozemské vojáky. Vybavit je lze desítkami různých zbrojí, zbraní, předmětů a schopností; celkem tak existují tisíce různých jedinečných kombinací.
Při vytváření až šestičlenných týmů jsou jednotlivým vojákům přidělovány body, jejichž celkový počet lze dle potřeby upravovat. Můžete tak své síly změřit v malých šarvátkách i epických bitvách. Kromě bodového limitu lze v zápasech nastavit i maximální čas na každý tah. Stejně jako v singleplayerové části hry, i zde nevidíte pohyb svých nepřátel, dokud na ně na bojišti skutečně nenarazíte. Režim pro více hráčů tedy přináší stejně napínavou atmosféru, která je specifická pro celou sérii XCOM.