Skip to main content

Přídavky pro Mass Effect 2

Posouvají děj stále vpřed a jsou zdarma na Cerberu.

Mass Effect 2 sklízí po celém světě vysoká hodnocení a má průměrné MetaCritics skóre 94 ze 100. Není se tedy čemu divit, že je mezi hráči zájem o vše, co se ho byť jen trochu týká. Zvlášť, jedná-li se o bonusový obsah. Koupí originální hry navíc získáte i přístup do tajemné Cerberus Network, která byla před vydáním autory natolik vychválená do nebes, že jsme se ji rozhodli nejdříve trochu prozkoumat.

Předně je nutné upozornit na ono poněkud zavádějící slovo „network“ v názvu – ve skutečnosti jde totiž jen o pouhou registraci do systému umožňujícího stahování zpřístupněného DLC a ověřování jeho pravosti. Takže žádného konkurenta nového Battle.netu nečekejte. Zpřístupníte si však každodenní novinky ze světa Mass Effectu informující o dalším dění ve vesmíru, což je docela pěkná třešnička na dortu pro toho, kdo se zajímá o pozadí celého příběhu.

Autoři jejich prostřednictvím pomalu posouvají děj stále vpřed a to je dle mého dobrý příklad toho, jak by měla péče o hráče vypadat. Uteče-li vám přitom některá ze zpráv, není problém si ji později zpětně dohledat v tomto archivu. Zda tím Bioware vytváří nový standard i pro ostatní vývojářská studia je zatím ve hvězdách, ale za sebe mohu říct, že bych podobný přístup klidně uvítal.

Pojďme ale k tomu hlavnímu, co Cerberus Network nabízí, a to je dodatečný obsah. První doplňková dobrodružství byla k dispozici zároveň s uvedením hry a další je prý v dohledné době budou následovat. Připravte se ale na jejich klasickou ruční instalaci, luxus podobný tomu z Dragon Age, kde šlo přídavky stahovat přímo v herním enginu, se tu nekoná. Vzhledem k tomu, že jsem s tím sám měl problémy a přímý odkaz ze hry mi nefungoval, doporučuji vám rovnou vytvoření účtu na EA/Bioware síti (pokud ho již z dřívějška nemáte) a odemčení Cerbera přímo tam. Instalační balíky jednotlivých addonů jsou pak k dispozici zde. Pro pokročilejší funkce sociální stránky je navíc výhodné si tam Mass Effect 2 i zaregistrovat.

Normandy Crash Site

První dodatek do hry přidá modrou planetu Alchera a s ní i celý systém Almada v mlhovině Omega. Prostřednictvím mezihvězdné pošty je Shepardovi oznámeno, že se tam nachází zbytky bývalé Normandy. Zároveň je také požádán o nalezení osobních známek dvaceti pohřešovaných lidí z dřívější posádky a vztyčení pomníku jejich památce. Náplní tohoto úkolu tedy není boj, ale průzkum a objevování, což vidím v záplavě ostatních střílecích misí jako vítané nabourání stereotypu.

Po přistání se před vámi rozprostře zasněžený kráter s roztroušenými troskami původní lodi a i polární záře na nebi naznačuje, že atmosféra a nostalgie tu budou hrát prim, podobně jako v Návratu do Ostagaru. Splnění úkolu je ale bohužel záležitostí pouhých patnácti minut a poté se oblast uzamkne a nelze ji už navštívit znovu. Alespoň, že se tu dá při troše štěstí nalézt i Shepardova stará helma a pár beden cenného elementu nula, takže hráč nemusí nutně odejít s prázdnou.

Zaeed - The Price of Revenge

Druhým a tentokrát užitečnějším rozšířením je nový parťák Zaeed Messani. Je to nemilosrdný nájemný zabiják se zjizveným obličejem a přisprostlou mluvou. Naverbovat se dá hned u vchodu na vesmírnou stanici Omega a překvapivě k tomu není nutné plnit žádný další úkol. Na lodi se poté usídlí ve čtvrtém patře, kde má i pár použitelných hraček, jako je systém kamer nebo drtička odpadu. Nedá se s ním však normálně pokecat a veškeré rozhovory v jeho kajutě probíhají jen formou komentářů k jeho osobním věcem, během nichž se nezobrazí ani dialogové okno.

Zajímavá je tak pouze mise na získání jeho loajality. Ta je zasazena na tropickou planetu Zorya a s ní se opět odemkne i několik dalších světů určených pro těžbu. Cílem je osvobodit místní rafinérii od nadvlády skupiny Blue Suns a dopadnout jejího vůdce Vida, s nímž Zaeed nemá moc dobré styky. Proč, to se dozvíte zhruba v půlce mise a já vám nebudu kazit toto malé, byť zajímavé překvapení.

Továrna se záhy po vašem příchodu změní v ohnivé peklo co vybuchuje, bortí se a padá vám na hlavu. Chvíli nato jste postaveni před jedno zásadní rozhodnutí, jež ovlivní nejen případný závěr mise, ale i oblast, kterou budete následně procházet. Je jen na vás, zda zachráníte uvězněné dělníky, nebo budete dál pronásledovat utíkajícího Vida, obojí má své výhody a nevýhody. Dohrání celé mise zabere zhruba 45 minut a cestou můžete získat až 60.000 kreditů, což není málo. S trochou štěstí najdete i plamenomet Firestorm, a to je hodně pěkná hračka, přestože je použitelná hlavně nablízko.

V přestřelkách je Zaeed už sám o sobě velmi schopný pomocník, ale jeho bojová užitečnost se naplno projeví až po získání loajality, kdy se naučí schopnost granát inferna. Ten totiž mezi nepřáteli dokáže často nadělat takovou paseku, že je skoro až nutné je seškrabávat ze země. Po charakterové stránce mi ale moc zajímavý nepřišel – je to klasický typ drsňáka se vztahem ke zbraním a těch je všude plno. V porovnání s golemem z Dragon Age, jenž se stal plnohodnotným společníkem se vším všudy, je Zaeed docela zklamáním. Snad si autoři spraví chuť aspoň na další chystané člence týmu. Tou má být asijská vražedkyně Kasumi, která se s největší pravděpodobností stane ženským protipólem Thana.

Další doplňky

Kromě těchto velkých dodatků jsou postupně uvolňovány i menší bonusy v podobě zbraní a výstroje. Pár dní po vydání byla odemčena například nová zbroj Cerberus a brokovnice M-22 Eviscerator, jež má vetší dosah a tím pádem je i použitelnější. Vlastníci Dragon Age: Origins nyní konečně mohou uplatnit svůj pečlivě uschovaný kód a získat Zbroj krvavého draka, která zvyšuje účinnost schopností a kvalitu štítů. Další doplňkové předměty jsou už jen součástí různých předobjednávek a s Cerberus Network toho moc společného nemají. Škoda, že i u nás nejsou podobné akce s kódy jako má Dr. Pepper ve Spojených státech, takhle pak hráči mimo cílové území musí spoléhat na to, že je časem někdo někde uveřejní.

Všechny zmíněné přídavky jsou pro vlastníky originálek samozřejmě zdarma, a proto jsou pěknou přidanou hodnotou k již tak nabušené hře. Pokud je přesto minete, nepřijdete o nic zásadního, jen se ochudíte o některé vymoženosti. V nejbližší budoucnosti se dočkáme ještě vznášedla Hammerhead, jak jsme dříve informovali v novince a pak jsem i já sám zvědavý, s čím dalším vývojáři přijdou. Slíbeny máme dva roky dodatečného obsahu, tak snad je Bioware tentokrát vyplní lépe, než v případě prvního dílu.

Všechny obrázky pořízené při hraní přídavků v galerii.

Read this next