Příchod Scorpio prý zvýší HW nároky PC her
Názor osobnosti.
Šéf Stardocku, který se specializuje na hardcore vesmírné strategie pro PC typu Sins of a Solar Empire, se podělil o své názory ohledně chystané konzole Xbox One Scorpio od Microsoftu.
Podle Brada Wardella pravděpodobně v budoucnu dojde k zvýšení hardwarových nároků PC her kvůli faktu, že konzole obsahuje 12 GB paměti, z nichž 8 GB má mít rezervováno pro hry.
Aspoň tedy Stardock to takhle plánuje udělat, potvrdil v rozhovoru pro GamingBolt, a ostatní firmy k tomu nejspíš nepřistoupí jinak.
Většina moderních PC her momentálně vyžaduje 8 GB RAM (a doporučuje raději mít 16 GB RAM) - zčásti i kvůli existenci příbuzných verzí pro PS4 a X1. Ovšem v éře Scorpio počínaje rokem 2018 by se tento požadavek mohl zvýšit například na 10 či 12 GB coby minimum pro rozjetí nových PC her.
Šéf Stardocku se jinak nebojí, že by pouze mírný upgrade procesoru Scorpio (oproti stávajícímu Xbox One) snad brzdil celkový výkon. Vděčí za to prý rozhraní DirectX 12, které vzalo hlavní břímě z procesoru a přeneslo ho více na grafický čip, který bude v konzoli mimořádně silný. Než ho vývojáři naplno využijí a naučí se s ním pracovat, to ale prý opět potrvá několik let.
Detaily o hardwaru Scorpio přinesl Eurogamer exkluzivně začátkem dubna: 1. část odhalení, 2. část odhalení o paměti, CPU a audiu a 3. část odhalení o designu, chlazení a chodu her.