Skip to main content

EA avizují příchod PlayStation 3.5

Nástupce v podobě PS4 není hned tak reálný.

Podle mínění jednoho z veteránů herního průmyslu, kreativního šéfa Rich Hillemana z EA, můžeme očekávat, že Sony i Microsoft budou v oblasti konzolového hardwaru postupovat v současných "evolučních" šlépějích.

Tedy že půjdou cestou dílčího vylepšování svých konzolí ještě předtím, než se pustí do dalšího závodu se zcela novou generací herních strojů. Jinými slovy, máme tak mnohem spíše čekat PlayStation 3.5 před plnohodnotným nástupcem PlayStation 4, resp. Xbox 560 před Xbox 720:o)

Hilleman tvrdí, že obě společnosti (Sony a MS) investovali spoustu svých prostředků do vybudování stávajícího konzolového trhu a tudíž nebudou chvátat s vývojem nového hardwaru. Nota bene, když se herní segment tak rychle a dramaticky mění a kapesní přístroje jako iPhone, DS a PSP jsou nyní výrazně úspěšnější.

Hilleman také zmiňuje nesnáze s vývojem her, tady pak především enormní finanční zatížení tohoto procesu u současné generace stolních konzolí. A mluví o ještě vyšších marketingových nákladech, které mohou až třikrát převýšit budget pro samotný vývoj hry (!).

Pro zajímavost. V EA mají mít údajně na hře, která se prodává za 60 USD, ani ne 50% zisk. Takže daný produkt prý musí ve finále prodat více než milion kopií, aby se uhradily aspoň náklady na jeho vývoj (?). A díky pirátství a prodejům z druhé ruky jsou pro vydavatele nejzajímavější prodeje toliko v prvních šesti týdnech ode dne vydání. V souvislosti s pirátstvím - kupř. Burnout Paradise má mít nyní dvakrát více uživatelů, než je prodáno her.

Read this next