Příběhové hry nemají budoucnost, razí autoři Just Cause
Soudí to podle svých nízkých statistik.
Se zvláštním názorem, který jde proti proudu, vystoupil zakladatel švédských Avalanche Studios, tvůrců Just Cause. A nepřímo tak naznačil, co čekat od zatím neohlášeného třetím dílu této arkádové akce s vystřelovacím hákem už pro next-gen konzole.
"Proč by měly mít hry konec? Proč se zatěžovat s tvorbou příběhu, když tvrdá data dokazují, že hráče nezajímá? Šesti až dvanáctihodinové příběhem poháněné AAA hry už z komerčního hlediska nedávají žádný smysl," prohlásil Christofer Sundberg na Twitteru.
Když to mnohé zarazilo, přiznal, že existují výjimky jako třeba The Last of Us, ale ve většině případů prý nejsou příběhové mise důležité. Má je prý osobně rád, ale nevěří, že by v nich spočívala budoucnost.
Jako argument pro svá tvrzení uvedl, že podle jejich interních statistik dokončilo příběhové mise Just Cause 2 pouhých 18 procent hráčů. Přitom vývojáři strávili s jejich tvorbou skoro půl roku. Když se za tím teď zpětně ohlédne, připadá mu to jako neefektivně vynaložený čas i zdroje.
To, že kampaně singleplayerových her obvykle dokončí jen nepatrný zlomek hráčů, je všeobecně známá věc už od dob Half-Life 2. Tvůrcům je pak někdy líto, že se pracně dělali s pozdějšími fázemi příběhu a bylo to skoro zbytečné, neboť se tam skoro nikdo nedostal. Jiné hlasy namítají, že záleží hru od hry dle toho, jak moc chytlavá je, jak dobře je přístupná či jak povedený má úvod, protože např. Call of Duty dohrává větší procento lidí.
Zmiňované statistiky Just Cause 2 mohou být způsobeny také faktem, že šlo o akci v otevřeném světě, kde se toho dalo dělat spoustu jiného, často lákavého, než plnit příběh. Generalizovat na základě toho, že příběhově založené tituly nemají budoucnost, by proto bylo ošidné. I sám Sundberg dodatečně doplnil, že záleží na typu hry, ale že by se neměly podceňovat choutky hráčů k pouhému vyblbnutí se na otevřeném hřišti (sandboxu).