O příběhovém DLC pro GTA 5 šéf výrobce nic netuší
+ PC verze překonala předpoklady.
Nachytat na švestkách se analytikům povedlo předsedu představenstva Take 2 při výroční finanční konferenci. Strauss Zelnick čelil dotazu, co se vlastně stalo s avizovaným rozšířením singleplayeru Grand Theft Auto 5 (koupit na Alza.cz).
"Ne, o stáhnutelném příběhovém DLC jsme nikdy nemluvili. Vždy šla řeč o Heistech a ty už vyšly," uvedl. Když na něj Doug L. Creutz zatlačil, že se přece o příběhovém DLC hovořilo, dostal odpověď, že to každý chápal jinak.
Není přitom těžké na stránkách Rockstaru dohledat, že v listopadu 2013 vábil na "vzrušující nový obsah pro příběhový režim". O měsíc později znovu oznámil, že má velké plány pro další dobrodružství Michaela, Franklina a Trevora, což tehdy všichni chápali jako větší singleplayerový datadisk.
Vloni v únoru pak byly slíbeny nové Assassination a Flight School mise, po kterých ale dosud není vidu ani slechu. A v dubnu 2014 znovu Rockstar zopakoval přípravu vzrušujícího příběhového DLC pro GTA 5, což ale pak o pár měsíců později popřel, že vlastně ještě nikdy nic neohlásil a že o žádném velkém datadisku jako pro GTA 4 nic není známo.
Docela nepříjemná situace, když šéf předního vydavatele netuší, co bylo a co nebylo ohlášeno pro bestseller, jak si to dobře pamatují nejen novináři, ale i běžní hráči. Buď má jen krátkou paměť nebo spíš byly plány s tímto DLC potichu odpískány. Vše musel později zachraňovat mluvčí Take 2 pro GameSpot, který ty zmínky výše interpretoval zase trochu jinak:
"Strauss se spletl. Před více než rokem Rockstar prohlásil jen to, že zkoumá nový obsah do příběhového režimu GTA 5, avšak nic konkrétního k tomu od té doby nebylo oznámeno. Jako vždy, nechme prosím na Rockstaru, ať sdílí informace o jeho hrách, jakmile k nim něco bude mít."
Toto faux pas se stalo zrovna v den, kdy se firma pochlubila, že GTA 5 se už vyexpedovalo na pulty obchodů celkem 52 milionů kusů, což ze hry činí čtvrtou nejúspěšnější v historii. Vyzdvihla přitom, že dubnová verze pro PC se prodává lépe, než předpokládali, takže i díky konverzi vzrostly tržby vysoko nad očekávání. Rekordy trhají digitální verze a přídavky, stejně jako příjmy z mikrotransakcí.
Evolve se vyexpedovaly 2,5 miliony kusů, série NBA 2K 7 milionů kusů a série Borderlands i s reedicí pro PS4/X1 celkem 25 milionů kusů. V příštím fiskálním roce chtějí Take 2 sázet opět na basket a wrestling, Battleborn od Gearboxu (čili vyjde nejpozději do dubna 2016) a ještě jednu dosud neohlášenou AAA hru. Tou asi nebude Red Dead Redemption 2, protože má pocházet přímo od studií 2K, což může teoreticky směřovat ke hře Mafia 3.