Příběh v Cyberpunk 2077 kratší než v Zaklínač 3, ale více větvený
Spousta nových informací o hratelnosti i technikáliích z Polska.
Ve Varšavě se o víkendu konal komunitní sraz fanoušků s vývojáři, odkud jsme se dozvěděli spoustu novinek o nejočekávanější multiplatformní hře současnosti.
Hlavní příběh Cyberpunk 2077 má být o něco kratší než ten ze Zaklínač 3: Divoký hon, ale zase to dožene mnohem vyšší znovuhratelností. Délka kompletní hry, včetně všech vedlejších úkolů a aktivit, dosud prý nebyla změřena.
Prý bude možné nechat celé město lehnout popelem, přesně jak pronesl Johnny ve videu. Hráč bude moci zničit zhruba tři čtvrtiny prostředí, ale zase to nepůjde tak daleko, jako že zdemolujete celou čtvrť. Ohledně pokračování v hraní po závěrečných titulcích prý tvůrci přišli s nějakým opravdu skvělým nápadem, ale nevyzradí ho dopředu.
Mezi lootem, který bude hráči užitečný, a tím zbytečným, má být rozumné vybalancování, aby to bylo uvěřitelné z pohledu toho, ve které lokalitě se nacházíte a jací tam jsou nepřátelé. Prý by bylo nelogické, kdyby něco užitečného pro vás nosily u sebe jen NPC postavy.
Pokud budete příliš dlouho váhat ve výběru odpovědi v dialozích, některé postavy budou nervózně až naštvaně komentovat vaši nerozhodnost a může to mít konsekvence. Pestrost modelů NPC postav má být větší než v minulém fantasy RPG od téhož studia, ale prý se někdy může přihodit, že kvůli paměťovým omezením se všechny modely do hry nevejdou a bude muset dojít na nějaké kompromisy. Zatím se snaží, aby byly NPC postavy tak pestré, jak to jen jde, aniž by to mělo negativní dopad na výkon.
Struktura vedlejších úkolů bude více větvená, než tomu bylo v Zaklínači 3, kde jste se obvykle vrátili zpět k hlavnímu příběhu. Tady může zapojení se do vedlejších úkolů vytvořit ještě další vedlejší úkoly, které budou mít vliv na příběh i jiné questy. Vzhledem k vyřčenému má být najít průchod hrou, který bude totožný s jiným.
Většina lokalit ve hře bude přístupná nehledě na to, jaké volby jste učinili, na rozdíl od druhé kapitoly v Zaklínači 2. Jen to bude trochu omezeno tím, do jaké míry je smíte prozkoumat. Některá místa nicméně vůbec nenavštívíte, v závislosti na určité trase průchodu hrou. Svět bude ohraničen stejně jako v Zaklínači 3, čili hra vás upozorní, že se dostáváte příliš daleko a pak vás vrátí zpět.
Co se týče přizpůsobení auta, autoři hry prosí o strpení, než o těchto věcech budou moci mluvit. Fyzika aut není na úrovni závodního simulátoru, ale zase nebude tak arkádová jako v GTA. Závodní minihra nebude jen obyčejným dalším režimem, nýbrž má mít v sobě cyberpunkový nádech.
Váš hrdina si nebude moci koupit další nový apartmán, ale vzhled toho jednoho se bude měnit dle toho, jakou životní cestou se vydá či postupem času. Součástí budou určité mechanismy, které hráčům dovolí odrazit osobnost V na výbavě. Tvorba modifikací celé hry je něčím, co by vývojáři rádi poskytli, ale nechtějí nic slibovat.
Zdraví si doplníte buď jídlem nebo inhalátorem drog. Některé tyto věci vám doplní zdraví okamžitě, jiné to učini pomaleji až postupem času nebo fungují jen za specifických okolností. Nechybí také cyberware poskytující regeneraci zdraví, jen vám zabere jeden slot. Budete si moci vyrobit kterýkoli předmět, s výjimkou oblečení a cyberware.
Střídání denní doby bude mít organický dopad na hratelnost, některé mise má být snazší splnit v noci, kdy strážci spí. Dle denní doby se změní také některé příběhové scény. Oproti tomu dynamické počasí neovlivní hratelnost, ale herní svět bude na počasí reagovat. Například za deště si lidé vytáhnou deštníky, jiní se pokusí někde schovat pod přístřeškem.
Vliv volby obtížnsti se projeví nejen na tuhosti nepřátel, ale i na jiných věcech, jen to je prý docela složité udělat. Policie se nebude montovat do menších činů, jako když na ulici někoho sejmete, protože to je v Night City standardem, ale v případě horších zločinů - například vytáhnutí zbraně na někoho, střelba či přejetí autem, ihned po vás půjdou.
Každá zásadní postava ve hře má mít unikátní sadu animací pro pohyby, konverzace či boje. Počet sexuálních scén je prý takový, že uspokojí každého, natočena kvůli tomu bylo spousta podkladů na motion-capture.
Zajímavé je to s možnosti přeskakování cutscén: CD Projekt Red prý vyvinul na zkoušku hned deset různých způsobů, jak to řešit, protože ve hře nejsou tradiční cutscény jako v Zaklínač 3. Výsledek vás prý potěší, ale napoprvé samozřejmě chtějí, aby to lidé nevynechávali (thx Reddit).