Příští Battlefield až ve 2021, zrušení NBA Live 20, Dragon Age 4 nejdříve za tři roky
EA se zaměří na Apex a živé služby.
Odstup mezi Battlefield 1 a Battlefield 5 se někomu zdál být příliš krátký (pouhé dva roky mezi 2016 až 2018), což vlastně ve výsledku uškodilo všem. Vývojáři tehdy měli relativně málo času na pokračování, což museli dohánět po vydání, hráčí byli méně hladoví po novém dílu, což se promítlo na slabších počátečních prodejích, a ten minulý BF nemohl být zásobován tolika přídavky, kolik by jich asi snesl (jako aktuální Pacifik pro pětku, čímž nášup DLC neskončí).
EA proto, i s ohledem na nepěknou situaci okolo Ghost Recon Breakpoint, před okamžikem oznámili, že příští díl Battlefieldu vyjde až v jejich fiskálním roce 2022, který proběhne mezi dubnem 2021 až březnem 2022. Jinými slovy, pokračování série se objeví až dva roky odteď, na podzim 2021. Nebude tedy startovní hrou pro PlayStation 5 a Xbox Scarlett příští Vánoce, jak se dosud předpokládalo. Otázkou je, zda bude ještě cross-gen titulem (i s verzemi pro PS4/X1), spíš bychom tipnuli, že nikoli.
V příštím roce se EA chtějí soustředit na Apex Legends coby svou vlajkovou střílečku, která už má 70 milionů uživatelů (od jara nárůst o 20 milionů). Vznikne Apex pro mobily, nové platformy i odnož pro Čínu a progamingovou scénu. Z těchto slov se zdá, že by snad ani příští podzim nemuseli mít na start nových konzolí nějakou velkou FPS, což by bylo s podivem a také dost promarněným potenciálem. Star Wars Battlefront 3 to nejspíš nebude, nějaká Star Wars hra má dle dnešních slov vyjít až v zimě 2022 (na Kotaku se dříve spekulovalo o něčem menším na dobu startu PS5).
Na večerní fiskální konferenci pouze uvedli, že chystají dvě ještě neohlášené nezávislé hry od third-party vývojářů (EA Originals, něco jako A Way Out či Unravel) plus interní tituly, které ještě nebyly představeny. Ve vývoji jsou dle nich momentálně: nová značka od EA Motive (to studio, které dělalo zrušenou Star Wars hru v otevřeném světě), nové projekty od DICE, BioWare, Maxisu a Criterionu, nové EA Sports tituly a nové mobilní tituly. Co rozhodně nepotěší, je varování, že Dragon Age 4 dle EA určitě nevyjde dříve než v dubnu 2022 až březnu 2023 - byť to asi nikoho nepřekvapí, když zatím bylo jen letmo nastíněno.
V období mezi letošním červnem a zářím tomuto výrobci nejvíce vynášely tzv. živé hry a služby, jako FIFA Ultimate Team, The Sims 4 (o 40 procent více aktivních uživatelů měsíčně) a FIFA Online. Na ně se proto nyní prioritně zaměří, i na kombinaci tradičních značek s živými službami, viz i nedávné Plants vs. Zombies Battle for Neighborville.
Pochopitelně mu vzrostl i podíl tržeb z digitálu, o 24 procent oproti předešlému roku. Naopak o 20 procent spadly příjmy z mobilních her. Konzole vynesly 468 milionů dolarů, PC 200 milionů dolarů a mobily 122 milionů dolarů. Dvě nejbližší hry - Star Wars Jedi: Fallen Order a Need for Speed Heat - nebyly uvedeny jako středobod zájmu.
EA také oznámili zrušení basketu NBA Live 20. Tenhle ročník opět nevyjde, jako se tomu stalo už několikrát v minulosti. Série NBA Live je prý redesignována pro nový projekt, patrně pro příští generaci konzolí, více se o tom dozvíme příští rok.
"Neuvedeme nový díl NBA Live HD produktu tento rok, namísto toho rozšíříme naši vizi, nakloníme se k novým platformám a ujistíme se, že bude dostatek času na chycení příležitosti za pačesy pro oslovení našich hráčů," uvedl šéf firmy Andrew Wilson před investory. Pro Polygon dodal, že to nesouvisí s nějakými problémy ve vývoji, ostatně studio EA Tiburon včas dodalo na trh ve 2017 a 2018 dva ročníky točící se okolo kariéry a prvně nabízející ženské hráčky.
Cílem pro příští basket od EA prý bude nějak odlišit se od bestselleru NBA 2K20 od Take 2, na čemž prý spolupracují přímo s NBA i hráčskou asociací. Nové konzole dle Wilsona přinesou sociální konekce, přístupnost a větší kreativitu hráčů, takže chtějí využít nové možnosti a nemít jen hru dle dnešních standardů, nýbrž posunout její design o kus dál.