Prezident Microsoftu přelomově přiznal, v jakém poměru prohrává Xbox konzolovou válku s PlayStation
Drtivé vítězství Sony jako argument před EU.
Nebýt akvizice Activision Blizzard a nutnosti razantně obhajovat tento krok před antimonopolními úřady v řadě zemí světa, pak bychom něco takového rozhodně neslyšeli, protože to vůbec neladí s oficiální marketingovou linií, nebo se záměrem nezveřejňovat přesný odbyt konzolí Xbox One a Xbox Series, aby to nešlo přímo poměřovat s čísly PS5 a PS4.
Nicméně slyšení a odpovědí prezidenta Microsoftu před komisí Evropské unie dnes v Bruselu přineslo přelom, jaký tu ještě nikdy v posledních letech nebyl. Pouze různé úniky, které to naznačovaly, ale z takto vysoko postaveného místa to je poprvé, co zaznívají výsledky v odvěké válce obou konzolí:
"Podívejte se na podíl na trhu v Evropě. Je to trh, kde má Sony s PlayStation 80% podíl (a Xbox 20%, když se nepočítá Nintendo). Globálně to je 70 ku 30, opět prohra Xboxu. A v Japonsku 96 ku 4," rozhodl se přiznat Brad Smith z Microsoftu, když argumentoval před úředníky EU.
Dodal, že tato čísla jsou stabilní už poslední dvě dekády. Ani minulý rok, kdy Sony zápasila s dodavatelskými a výrobním řetězcem, se to nezměnilo, a Sony se pak vrátila v plné síle. Ke konci minulého roku prý Sony porazila Microsoft poměrem 69 ku 31.
Aby přesvědčil patřičné orgány o jejich dobrých úmyslech, prezident MS také oznámil zahájení desetileté spolupráce s Nintendem, v jejímž rámci přinesou xboxové hry pro hráče na platformách Nintenda. Jejich cílem je prý přinést hry jako Call of Duty, ale nejen to, více hráčům po celé planetě.
"Dodáme Call of Duty přes 150 milionům lidem, kteří ho dnes hrát nemohou," pyšní se Smith. Podle něj Sony klidně může věnovat veškerou svou energii, aby celý obchod s Activision Blizzard zablokovala, ale ve výsledku by to prý zredukovalo konkurenci a zpomalilo evoluci trhu. Nabádá Sony, aby se s nimi raději zkusila domluvit a vše odkývala.