Skip to main content

Celá prezentace jiné správy základny v XCOM 2

+ remake Terror from the Deep?

2K dnes odpoledne vydali nové oficiální video zabývající se Avengerem, novou základnou v XCOM 2 (předobjednat na Alza.cz) - tedy to samé, co ukazovali na Gamescomu novinářům:

Watch on YouTube

Producent Firaxisu na stejné Eurogameru také poskytl rozhovor, kterak v XCOM 2 funguje budování vaší základny: výzkum nových technologií, výroba zbraní, správa vojáků atd., i jak se všechno v této strategické polovině hry liší od předešlého dílu:

Základna se tentokrát nenachází v podzemí, nýbrž nad povrchem, což ji činí zranitelnější. Je to vlastně pozůstatek cizácké lodi, který můžete zkoumat. Na Zemi okupované vetřelci bude vše méně předvidatelné a musíte tuto svou mobilní bázi přesunovat po zeměkouli, abyste tam zlomili odpor nepřítele. Jeho technologický strom budete sice mít k dispozici, ale při každém hraní budou cizáci postupovat trochu jinak.

Větší roli než minule sehraje nábor personálu, už nebude jen abstraktní veličinou ovlivňující, jak rychle co vyrobíte, ale musíte najmout specialisty na rúzné činnosti. Budou to reálné osoby s tvářemi, ke kterým máte větší vztah. Hra má být otevřenější, jak co vyrobíte, a jednotlivé struktury na základně budou hlouběji propracované. Např. v Proving Grounds budete provádět experimenty se získanými materiály a dopředu nevíte, co z toho ve finále vznikne. Také se pak budete vracet zpět a zkoušet jiné postupy.

Watch on YouTube

Studio Firaxis si jinak prý všímá přání hardcorefanoušků v diskusních fórech, že by si moc rádi zahráli oživenou klasiku XCOM: Terror from the Deep z roku 1995, pokračování původního UFO: Enemy Unknown.

"Máme rádi komunitu, ale zatím jsme se rozhodli tímto směrem kreativně nevydat. Ale co není teď, může být později, uvidíme v budoucnu, je to vše spojeno s nostalgií," odvětil producent Garth DeAngelis pro MCV.

Také se vyjádřil k tomu, proč listopadový XCOM 2 nebude i na konzolích. Důvodem je prý to, že PC je jejich domovskou platformou a vývoj na vícero platforem souběžně přináší řadu úskalí. Souvisí to prý i se snahou o podporu modifikací, které v původním rebootu série nebyly, ale ve dvojce se na ně už bude více myslet, aby komunita mohla vytvářet vlastní úpravy či obsah. O případném portu na PS4/X1 se bude rozhodovat až příští rok.

Read this next