Prey 2 nepoběží na id Tech 5
Updatováno o artwork a la Splinter Cell.
Update (12:30): Hlavní hrdina Prey 2 se skví také na obálce švédského časopisu Game Reactor, kterou si můžete prohlédnout níže. Jak trefně poznamenali redaktoři CVG, nový vzhled protagonisty trochu připomíná Sama Fishera ze série Toma Clancyho.
Původní článek: Bethesda už se vyjádřila k domněnce, že Prey 2 bude využívat nejnovější engine id Tech 5. Nakonec tomu prý tak nebude, což znamená, že hra poběží de facto na stejné technologii jako první díl Prey z roku 2006.
Za tuhle spekulaci a tudíž i následné hráčské zklamání si ale vydavatel může sám. Ve své včerejší tiskové zprávě, která následovala odhalení hry skrze francouzský časopis, totiž uvedl, že Prey 2 poběží na "špičkovém enginu id Tech od id Software".
Vzhledem k tomu, že id Tech 4 pochází z roku 2004 a vychází z technologie původního id Tech 3 enginu, těžko mít za zlé novinářům, že si pod slovy "špičkový" chtěli vybavit právě vznikající id Tech 5.
"Prey 2 už je ve vývoji pořádnou chvilku a protože na id Tech 5 se stále pracuje (a bude pracovat nejspíš i poté, co vyjde Rage), neměli jsme zrovna na výběr," vysvětlil volbu enginu Pete Hines z Bethesdy.
Poslední velká aktualizace id Tech 4 pochází z roku 2008, kdy se do enginu kvůli Enemy Territory: Quake Wars implementovala funkce MegaTexture pro věrohodnější ztvárnění venkovních lokací. Ten samý engine nicméně použil ještě nový Wolfenstein v roce 2009 a na pokročilém buildu id Tech 4 má běžet také střílečka Brink, která vyjde letos v květnu.
id Software na předloňském Quakeconu oznámili, že technologii id Tech už budou používat pouze hry vznikající pod přímou patronací Bethesdy, respektive tituly, které Bethesda vydá. Pokud by její mateřská společnost Zenimax neodkoupila práva na Prey, měli by to tedy vývojáři Prey 2 podstatně těžší, že?