Skip to main content

PREVIEW XCOM: Enemy Within a první obrázky

Genetické či kybernetické modifikace vojáků v přídavku.

Vlastní zpráva - Všichni tak nějak doufali v samostatné pokračování, ale nakonec se z dnes ohlášeného XCOM: Enemy Within stal jen datadisk. "Chceme navázat na velká rozšíření, jako bylo třeba Gods and Kings pro Civilizaci 5," vysvětluje to vedoucí týmu z Firaxis reportérovi Eurogameru na novinářské předváděčce.

Hra plánovaná na letošní 15. listopad za 30-40 dolarů pro PC, Maca, PS3 i X360 se bude odehrávat paralelně s tou samou invazí vetřelců na Zemi v původním XCOM: Enemy Unknown z loňského roku, který navíc potřebuje ke spuštění (pokud tedy nesáhnete po Commander Edition s obojím i všemi DLC).

Klíčovou změnou se stane nová možnost vylepšit své vojáky buď geneticky nebo kyberneticky. Při zkoumání vetřelců postupně odemknete prý až mírně znechucující genetické modifikace, které dají vašim vojákům speciální schopnosti. Například augmentované svaly na pažích zajistí, že už nemusíte nadále lézt na střechy po žebříku. Modifikace mozku sešle psionický útok zpět jeho odesílateli. Nebo zúžení kostí může uzdravit během bitvy, aniž by byla potřeba lékárnička. Takto geneticky upravíte hruď, oči i pleť vojáka.

Pokud se rozhodnete pro druhou variantu, stanou se z vašich jednotek mechové. "Říkáme tomu mechanizovaný exoskeletální cyberobleček pod zkratkou MEC. Po poslání vojáka na děsivý kybernetický proces z něj máte kyborga, který na sobě může nosit obrovské bojové stroje," vypráví nám tvůrce. Tyto augmentace mecha se navíc stanou novou třídou, čímž se vám zpřístupní nový strom schopností, z nichž některé si postupně vytrénujete a jiné jsou odvislé od samotného typu mecha. Kupříkladu plamenomet, modul pro kinetický úder, minomet na blízko, minigun či railgun.

Ale nemusíte se bát, že by se z XCOMu kvůli tomu stal druhý TitanFall. Tyto mechové nejsou přerostlými jednotkami, jsou sice trochu větší než normální, něco jako vyšší vetřelci, avšak nesahají do druhého patra. Do stavby základny se promítnou přidáním dvou typů laboratoří a novou levnou technologií pro pohánění obou.

Středobodem datadisku se přesto stane taktická stránka hratelnosti, když do map přibude hodnotná cizácká surovina nazvaná meld. Najdete ji v rozprostřených kanystrech, s kterými se můžete uzdravit při výpadech nepřátel, ač je potřeba dávat pozor, protože kanystry na sobě mají časovač pro své zničení. "Oživí to mapy novou vrstvou hratelnosti, kdy se musíte rozhodnout, jestli některý kanystr stojí za riskování, pokud mu zbývá málo času do výbuchu. Chceme hráče přinutit, ať jsou méně ostražití, aby všichni jen nesázeli na konzervativní postup, který se jim vyplácí, zvláště na vyšší obtížnost," říká Ananda Gupta z Firaxis.

Samozřejmě narazíte i na nové typy nepřátel, z nichž stojí za vyzdvihnutí tzv. Mechtroid, obdoba mecha na straně mimozemšťanů, který má mít vysokou palebnou sílu, hodně toho vydrží i vyčaruje psi-štít. Nemůže chybět ani nová výbava, jako je jedovatý granát nebo jehlicový granát, který má vysoký rádius výbuchu, ale neprorazí kryty. Abyste prý potkali veškerý nový materiál obsažený v Enemy Within, budete na to potřebovat tři až čtyři dohrání.

To všechno se odehraje na o 50% větším počtu map (včetně multiplayerových), z nichž některé můžete znát z minulosti, pokud jste třeba viděli první video Enemy Unknown s farmou, která se do základní hry nevešla. Mimozemské lodě zde mohou havarovat i v městské zástavbě, nejen pouze někde v divočině. Designéři prý také k různým prostředím přistoupili odlišným stylem, což by mělo uspokojit fanoušky volající po více pestrých lokalitách.

Dnešní oznamovací trailer

Read this next