Skip to main content

Warhammer 40,000: Space Marine

Fantasy svět Warhammeru je pořád ve válce.

Možná, že v temné a nevlídné budoucnosti fantasy světa Warhammer se jen válčí, zato v pěkně vyzdobených kancelářích Relicu v centru Vancouveru by jeden s radostí zůstal celý týden. Jen se rozhlédněte: téměř na každém stole stojí plastové figurky malých mariňáků, jinde jsou v kancelářích připraveny deskové hry ze světa 40k na zkrácení polední siesty.

Na jednu stranu se tak může zdát neobvyklé, že Relic coby převážně PCčkové vývojářské studio chystá konzolovou akci ze světa Warhammer 40,000 navíc s příměsí prvky RPG a bojovými sekcemi jako ze série God of War - ale vzhledem k tomu, jak musí být tihle lidé do celé warhammerovské značky zamilovaní, to vlastně žádné překvapení není.

Už jsme řekli, že Warhammer 40,000: Space Marine je third-person akce řízlá RPGčkem. Stát bude na novém příběhu, kdy se armáda vesmírných orků zmocnila jednoho ze světů Imperium Forge. Jenže odsud se zároveň řídí celá říšský válečná mašinerie a přijít o ni si nikdo ve velení nemůže dovolit. Proto jste mezi jinými vysláni i vy, řadový říšský voják, abyste se po boku svého týmu pokusili obsazený svět dobýt zpět. Cesty jsou dvě: buďto s ruční zbraní anebo nějakou pořádnou bouchačkou.

(HD trailer ze hry najdete na EGTV!) Často během hraní uvidíte mariňáky, jak kolem sebe rozmisťují válečné prapory Ultramarine. To je jen pro zpestření? Vrchní programátor se usmívá a McFarlane dodává: "To víte, zkoušíme spoustu věcí kvůli multiplayeru"...

Předváděčku v Relicu lze de facto shrnout do jediné věty: mariňáci z Ultramarine se probíjí a prosekávají skrz hordy orků, občas si vypomohou jetpackem a vyletí do vzduchu, aby odsud zase hned slétli k zemi a spadli na protivníka celou svoji váhou. Proti silnějším Nobům a Warbossům je občas třeba použít ruční zbraně, protože brnění zakrývá jednotlivé končetiny nepřátel a do těch se těžko strefuje, ale snadněji řeže. Když mariňák popadne pušku a už bychom se ptali, jak se s ní bude zacházet, lidi z Relicu začnou hned vysvětlovat, že na ovládacím schématu se teprve pracuje. Co naopak je jisté: nový engine Phoenix, vyvinutý speciálně pro tuto hru, obstojně drží krok s nejvyššími dnešními standardy jak co do počtu nepřátel na obrazovce, tak i co se týče kvality modelů.

Než nám Relic hru ukázali, moc jsme o ní neveděli - a pod pojmem "RPG ze světa Warhammeru" by si člověk představil něco ve stylu Diabla III, postaveného na nějaké vedlejší kapitole příběhu Dawn of War II. Když se tenhle odhad dozvídá producent Chad McFarlane, zajíká se smíchy a opodál stojící Sean Dunn z THQ hned dodává, že Dawn of War II a Space Marine spolu nic společného mít nebudou. "Bojové scény v Diablu III jsou vlastně dost abstraktní," vysvětluje. "Prostě myší kliknete na nepřítele a vaše postavička už si s ním poradí sama. Kdežto tohle je konzolová akce, kde musíte vést každý útočný pohyb svého hrdiny."

Space Marine ale přece něco společného s DOWII mít bude: konkrétně důraz kladený na výzbroj jednotlivých mariňáků. A právě zde se také nejvíc projeví zmiňované RPG prvky. "Počítáme s postupným vylepšováním postavy a přizpůsobením si jejího vzhledu i výzbroje," potvrzuje tuto domněnku McFarlane. "Během hraní si budete upgradovat brnění, vylepšovat zbraně nebo nacházet nové a samozřejmě získáte i nějaké extra schopnosti."