PREVIEW nového režimu Deus Ex Mankind Divided
Volal někdo po něčem takovém?
Pokračování Deus Ex: Human Revolution z roku 2011 od Eidos Montreal bude obsahovat zcela nový režim výzev se samostatnými úrovněmi, žebříčky a posilujícími balíčky, které lze zakoupit prostřednictvím mikrotransakcí.
Tento režim s názvem Breach vyvíjí interní tým z Eidos Montreal, který mu bude poskytovat podporu i po srpnovém vydání Deus Ex: Mankind Divided (Alza.cz), a to v podobě nových map a zbraní, které vyjdou zadarmo.
„Už nějaký čas jsme chtěli hráčům dát něco víc nad rámec hlavní hry," řekl Eurogameru Fleur Marty, producent Deus Ex: Mankind Divided. „Přemýšleli jsme, jaký zážitek bychom hráčům mohli nabídnout. Když jsme vzali v potaz všechny ty systémy, které představují základní pilíře Deus Ex, napadlo nás, co kdybychom na chvíli zapomněli na to věrohodné prostředí, které je zhusta založeno na designu úrovní, a převedli tyto systémy do malých ohraničených abstraktních úrovní a trochu si s nimi pohráli? Mohlo by z toho něco vzejít."
Úrovně režimu Breach jsou do kontextu světa Deus Ex zasazeny tak, že se odehrávají v prostoru inspirovaném virtuální realitou, takže esteticky vypadají podobně jako virtuální mise z Metal Gear Solid - hráč hackuje různé fiktivní korporace z této hry. Jsou to krátké úrovně zaměřené na různé úkoly - například získávání dat, likvidace nepřátel a sběr datových fragmentů. To vše doplňují online žebříčky.
K dispozici jsou i balíčky karet s modifikátory a posilovači, které tak trochu připomínají Netrunner a z větší části působí jako vlastní pokus o hru se sběratelskými kartičkami, která za poslední roky infikovala řadu her.
„Dává nám to smysl - spousta hráčů bude Breach hrát až po dohrání hlavní hry," vysvětluje Marty. „Budou mít vlastní styl hry, své oblíbené zbraně - ale v případě posilujících balíčků možná svou oblíbenou zbraň nedostanou hned na začátku - ta může přijít až později, takže budou mít příležitost pro experimentování."
Co se týče těch mikrotransakcí, Marty říká, že k nim přistupují s rozumem. „Nebude to násilné, protože chceme, aby hráči mohli projít celou hru, aniž by museli utrácet peníze. Budou tam posilující balíčky, které si můžete koupit za skutečné peníze a které vám zlepší šance na úspěch; pár jich bude i kosmetických."
Co se týče Mankind Divided, v krátké ukázce dvou dříve ohlášených úrovní - Dubaje a Prahy - jsme mohli vidět hru, která působí velmi podobným dojmem jako Human Revolution. Tyto oblasti načrtl ředitel vývoje Patrick Fortier a Eidos Montreal je na základě originálu z roku 2011 vylepšil.
„Spoustu mechanismů jsme se snažili vylepšit a vybrousit," řekl Eurogameru. „Základ hry je stejný, ale snažili jsme se ho tentokrát představit trochu jinak. Předtím jste mohli skákat, ale teď se můžete i zachytit o římsu. Pod kapotou jsme upravili úplně všechno - třeba pohyb kamery, efekty a schémata ovládání. Zcela jsme revidovali systém krytí - nyní se můžete krýt zepředu, takže si můžete prohlédnout okolí a zamířit tam, kam chcete; můžete se pohybovat z krytu do krytu, což mapu zcela změní."
Mankind Divided také umožňuje plynulejší přechod mezi různými herními styly. „V Human Revolution jste se mohli krýt, nebo zemřít," řekl Fortier. „Hra vám v podstatě říkala, že si můžete hrát, jak budete chtít, ale když to náhodou nebude stealth, tak hodně štěstí. To nám nepřišlo správné - slibovali jsme svobodu, tak ji musíme podporovat na každý způsob."
A čím se Mankind Divided vyčlení z konkurence her, mezi které patří třeba letošní Dishonored 2, akční stealth hra, jejíž vývoj řídí Harvey Smith, jeden z vývojářů původního Deus Ex? K tomu nám Cortier podal přesvědčivé vysvětlení.
„Spousta her se pokouší o svobodu, ale ne vždy to s sebou nese následky. Ale právě následky jsou na svobodě opravdu zajímavé - prostě musíte vnímat dopad svých činů na svět, protože víte, že je to něco, co se do toho světa promítne. To je klíčová součást Deus Ex. Musíte přemýšlet o věcech, o kterých v jiných hrách tolik nepřemýšlíte."