PREVIEW God of War z Game Informeru
Zásadní informace + obrázky.
Jak se stalo pravidlem, krátce po včerejším odkrytí obálky někdo okamžitě vyzobal informace z digitální verze Game Informeru o rebootu God of War (Alza.cz). Ani ten stále nenapsal přesný termín této vyhlížené PS4 exkluzivity, uvádí jen "začátkem 2018".
Boje mají být o určení priorit, na které nepřátele si vyšlápnete jako první. Tudíž prý už nebudou tak chaotické jako v minulosti, ani ve hře kupodivu není žádné skákání ani plavání - k překonání vody místy slouží jen loďky. Některé typy protivníků budou odolní vůči sekyře, jiní zase proti něčemu jinému.
Důležitou roli v boji sehraje využití okolního prostředí ve váš prospěch, přičemž obvykle máte mít na výběr, jak situaci vyřešíte. Sekyra (Leviathan) může být hozena, čímž zmrazí určité nepřátele a pak je potřeba zmáčknout tlačítko na gamepadu, abyste si ji k sobě přivolali zpět. Uplatnění najde i štít, a to v bojích na blízko či při odrážení útoku.
Kratosův syn Arteus slouží jako taková prodloužená ruka v boji, když může být využit k napadení nepřátel zmáčknutím tlačítka (čtverec). Arteus také dokáže seslat na protivníky šípy, což je znehybní a o to bude mít jeho otec snazší úlohu, když je znehybněné může rozpůlit, použít coby zbraň či vyhodit jejich celou skupinku vysoko do vzduchu.
Schopnosti, brnění i zbraně mohou být klasicky upgradovány, což je založeno na systému výroby, který stále zůstává zahalen tajemstvím. Zmíněné upgrady schopností a brnění budou vždy aplikovány i na syna. U zbraní jako sekyra to zase funguje tak, má runové sloty, které mohou změnit její vlastnosti jak pro lehký, tak pro těžký útok. Ostatní zbraně zatím nebyly představeny, ale jisté prý je, že se vše ve hře točí hlavně kolem sekyry a štítu.
Tvůrci jinak v Game Informeru prohlásili, že se chtěli zbavit dosavadního poznávacího znamení série, kdy to vypadalo, že je Kratos takřka nezranitelný, v novém dílu tomu už tak rozhodně nebude. Jediným momentem, kdy se v tomto směru přiblíží předchůdcům, je jeho chvilkové šílené běsnění Spartan Rage, s nímž bude likvidovat nepřátele pouhými pěstmi.
Po dílu God of War: Ascension prý mělo studio těžkou úlohu v přesvědčování vedení Sony, aby jim dalo zelenou v tvorbě pokračování, protože všichni měli za to, že série je již uzavřená. Zakladatel Cory Barlog proto musel přijít s něčím opravdu dobrým, co ji dokáže oživit.
Od aktuálního nového směřování a změny konceptu si autoři slibují, že s ním dokáží oslovit širší publikum a že by se ze hry mohlo stát něco podobně velkého jako Uncharted či Assassins Creed, aby tak značku posunuli dál. Do budoucna uvažují o zasazení God of War do Egypta či do mayské civilizace.