PREVIEW Far Cry 6
Spousta informací o herních systémech a změnách + další videa.
To klíčové z dnešního streamu jsme zrekapitulovali zde (navázání na včerejší únik). UbiSoft tam měl docela co dělat, aby vylíčil, kterak je postava diktátora, herce ze seriálu Breaking Bad ta zlá, fanoušci si ji holt za ten uplynulý rok oblíbili. A co vše vlastně žene Dani Rojas za pomstou, aby osvobodil(a) zemi od tohoto tyrana. Neštítí se brutálních sociálních reforem a placení krví za naplnění své vize (jste sirotkem a u revoluce od úplného počátku), což někdejší perlu Karibiku přivedlo až na pokraj kolapsu. Takže se už můžeme v klidu soustředit na dodatečné nové detaily o hratelnosti a systémech říjnového Far Cry 6.
Ke zdůraznění stealthu dojde tím, že můžete dočasně schovat svou zbraň (např. když okolo projíždí vládní auto) a jen tak se toulat okolo, splynout s ostatními obyčejnými obyvateli v ospalé vesnici, naslouchat konverzacím (každý má své osobní důvody pro naštvání), aniž byste vzbudili podezření (nebudete už automaticky centrem pozornosti, jao to bylo v minulých dílech). Ladí to totiž s celým guerrillovým konceptem, prostě se můžete jen tak kochat přírodou a prozkoumávat dosud nejrozlehlejší svět v sérii, aniž by vás rušily jakékoli přestřelky. A jste to vždy vy (nikoli hra), kdo rozhodne, kdy vypukne akce. Otevírá to prý úplně nové možnosti interakcí, třeba když se blížíte k armádnímu kamionu, nikdo nic netuší až do momentu, než rychle zastřelíte řidiče a unesete ho.
Ten ochočený krokodýl pojídající vojáky se jmenuje Guapo (španělský výraz pro hezkého muže) a reaguje na pískání, s čímž byla spojena jedna scénáristicky velmi vtipná scéna v traileru.
Na vašem herním mobilu se mohou objevovat jakési nápovědy ve formě nákresů, kterak v džungli (působí živoucím dojmem díky neustálému větru) či u vodopádů najdete nějaký poklad nebo tajný průchod. Tyto vedlejší mise se vyskytují i ve městě, kde máte na mobilu nápověd více vedle sebe přes posuvník. Pohybovat se budete i v bunkrech a kanálech pod městem Esperanza. Jindy ve svém volnu můžete rybařit, hrát domino či lovit.
Hodně ve hře se točí kolem toho, že Yara je zamrzlá v čase po padesát let. Podobně jako na skutečné Kubě to tedy vyústilo v národ plný kutilů a improvizátorů, když nelze sehnat náhradní díly či něco lepšího. Říká se tomu zde "Resolver", něco jako "Pomož si sám s tím, co máš jako jediné po ruce". Mohou to být plechovky se sardinkami, baterky, starý motor z motorky atd., to vše se ocitne ve vaší výbavě a týká se to i úpravy dopravních prostředků. Pokažené situace zkrátka vyžadují odpovídající řešení (viz ten metač hudebních CD disků).
Na konto okoukaných a zrecyklovaných pevností v mnoha hrách UbiSoftu to studio v Torontu vyřešilo tak, že báze budou různorodé: prý mají vždy dávat určitý smysl, co se týče infrastruktury, aneb deset kempů v lese nebude pokaždé vypadat stejně. Můžete tedy narazit na tři typy pevností: základny, kontrolní stanoviště a střílny s kanóny. Některé mohou sloužit jako přístav, jiné jako pila nebo být uvnitř budovy. Nazývají se tu FND báze a jsou v opuštěných školách, televizních stanicích či na farmách.
Vývojáři vás nechtějí nijak omezovat ve využití (starých ruských) vrtulníků a letadel, ale musíte si prý uvědomit, že Yara je pod vojenskou nadvládou, takže všude probíhají kontroly, nejen na silnici, ale i na moři a ve vzduchu, a dost pravděpodobně vás sestřelí. Jakmile se vám země otevře, můžete jít na kteroukoli stranu - ať už to bude do západních regionů, doprostřed či na východ, nebo si dokonce hned vyšlápnete na hlavní město, filomvě vyprávěný příběh prý bude fungovat (skládá se z podpříběhů pod jedním celkem).
Po vašem boku budou stát charismatičtí rebelové jako Clara Garcia, vůdkyně revoluční skupiny Libertad, a hlavně Juan Cortez, bývalý KGB špion a mistr guerrillového válčení. Od něj se naučíte, jak na úplatky, sabotáže, obchodování na černém trhu, pašování zásob či narušení rádiové komunikace. Postavy mají být komplexní a mít vlastní potřeby i motivace, ne vždy musí být čistě o revoluci, byť ovlivňuje jejich existenci a živobytí. Systém Guns for Hire z Far Cry 5 se však nevrátí.
Někdy vaše postava zariskuje, když bude skálopevně tvrdit nedůvěřivému hlídači, že veze vánoční stromky ("Rostou tady vůbec?"), nebo se pokusí někam proklouznout drze přímo před strážci Castilla. Vaši spojenci, guerrilloví válečníci žijí v utajených kempech po celé zemi, kde jsou trénováni a plánují své akce. Občas tam narazíte na spoustu NPC, protože morální podpora je prý důležitá. Dobře ví, že stojí někdy sami, někdy jen v pár lidech proti obrovské vojenské přesile (celkem 300 tisíc vojáků diktátora) a musí proto vsadit na asymetrickou válku, resp. ovládnout prostředí.