PREVIEW Dishonored 2
Detaily o dvou hrách v jedné.
Stealth akce, nyní potvrzená na listopad pro PC/PS4/X1 (Alza.cz), se dočkala nových podrobností díky časopisu Game Informer.
Dishonored 2 se odehraje 15 let po jedničce (recenze). Corvo začne mít strach, že lidé se pokusí zabít Emily. Proto ji dlouhá léta trénuje, aby se stala magickou vražedkyní podobně jako on. Zpočátku budete hrát za Emily během útěku, až později budete postaveni před rozhodnutí, zda si vyberete coby hrdinku ji, ve snaze o návrat na trůn, nebo zda budete s tím samým úkolem hrát za Corva (jako minule). Emily je popisována jako obratná postava, zatímco Corvo silnější a brutálnější. Každý bude mít odlišné cíle k zabití a každý bude reagovat na vývoj příběhu vlastním způsobem. Během hraní tak prý budete mít neustálý pocit, že je hra mnohem větší než to, co v ní sami děláte.
Tvůrci z Arkane tvrdí, že po oznámení možnosti hraní za Emily Kaldwin dostali od fanoušků samé pozitivní ohlasy. Co-op za oba souběžně však nečekejte, protože se jim nehodí do vize, která je o kradmém postupu, hraní ve vlastním tempu a disponování dostatkem času, kooperace by prý tohle vše zničila.
Úplný úvod i závěr hry bude situován opět v Dunwallu, ale většinu času mezi tím se budete nacházet ve městě Karnaca, které se inspirovalo evropskými zeměmi okolo Středozemního moře a také to je rodiště Corva. Možná i proto se vaší základnou stane loď. Vizuálně má hra vypadat jako detailnější verze prvního Dishonored. Pokud se vám líbilo, určitě nebudete zklamáni. Vše poběží na modifikovaném idTech 5 enginu nazvaném Void Engine.
Princip fungování misí zůstane totožný: nějaká veřejně známá postava dělá cosi špatného (Anton Sokolov je zpět), takže nejprve sežnete informace či pomoc od ostatních lidí a ty vám pak pomohou v jejím zneškodnění. Nicméně stráže mají být tentokrát mnohem chytřejší, budou vykukovat okolo a prohledávat objekty ve snaze vás najít. Můžete je také poslat spát do postele, aby nepojali podezření. Jindy stráže použijete jako živé štíty.
V misích mají být rozličné možnosti, co se týče jejich zkompletování a pokroku, stejně jako v jedničce. Ve všech verzích hry však bude přítomen quick-save a quick-load, což společně s checkpointy zařídí, že nikdy nepřijdete o dlouhý postup. Volby obtížnosti ovlivní např. to, jak moc jste vidět v úkrytu. V některých misích budou také neutrální oblasti, kde se dá svobodně procházet a hovořit s obyvateli, abyste nasáli atmosféru a obdrželi souvislosti před plněním mise. Ta s panstvím z loňského filmečku má být o do sebe zapadajícím puzzlu, kde páčkami otevřete nové oblasti.
Celkově mají být levely více vertikální, takže vaše pohybové schopnosti budou velmi důležité. Sejmutí někoho ze vzduchu budete moci provádět i bez zabití. Tyto stealth možnosti mají být ve dvojce rozšířeny, aby měly stejnou váhu jako smrtonosná řešení. Systém morálky prý bude tentokrát méně přísný, s modifikacemi hry spíš nepočítejte, nebo se o nich aspoň zatím nesmí mluvit.
Při hraní za Emily budete mít k dispozici úplně novou sadu schopností: Far Reach je o obřím vystřelovacím háku, se kterým se snadno dostanete prakticky kamkoli. Funguje podobně jako starý známý blink, akorát se skutečně fyzicky pohybujete po prostoru, takže vás stráže zaregistrují. Bude možné to použít i jako zbraň, když rozpohybujete objekty v prostředí.
Další schopností Emily se stane Mesmerize, které omráčí vícero stráží naráz. Domino zase prováže čtveřici hlídačů a to, co se přihodí prvnímu, potká i ty ostatní. Např. dovedete prvního na omračovací minu a pak budou omráčeni všichni čtyři. Podobné to má být s Doppelganger, kdy vytvoříte svůj klon, ten prolinkujete se strážnými, a necháte svůj klon vybuchnout. Emily se také umí s Shadow Walk plížit ve stínech a vtěstnat se do úzkých prostor.
Jak Corvo, tak Emily, oba mají po ruce pistoli, meč a luk, ale jejich zbraně vypadají rozdílně. To samé platí pro různé upgrady předmětů ke konci hry. Corvo bude namluvený Garrettem z Thiefa, protože ho vývojáři milují, a Stephen Russell nebude jediným slavným dabérem, uslyšíte i hlasy z Hry o trůny atd. Corvo bude ovládat shodné schopnosti jako v prvním dílu, ale budou rozšířené a upgradované, odemykat se mají ve stromě. Dovednost Bend Time nově bude moci rychle přetáčet čas vpřed, Possession zase může být provázáno s kreaturami. Blink nově někoho dokážet zabít skrz skleněné okno už od prvního levelu.
Z textu vám asi docvaklo, že Dishonored 2 vlastně bude dvěma hrami v jedné, protože hraní za každou postavu bude odlišné díky jejím unikátním schopnostem. Kreativní ředitel Arkane Harvey Smith přiznal, že tak jdou proti proudu AAA titulů a trendům, něco jako kdysi Demons Souls (porušující snad všechna pravidla AAA titulů), protože existují průzkumy, které tvrdí, že drtivá většina lidí hraje hry pouze jedenkrát. Vzhledem k tomu jsou dvě verze té samé hry docela drahý a riskantní podnik. Autoři ovšem říkají, že pokud by se vždy rozhodovali jen dle průzkumů trhu a prodejnosti, skončilo by to zmatkem a hry by se od sebe nijak nelišily. Možná něco nemusí dávat smysl po finanční stránce, ale když je to od srdce, lidé to prý ocení.