PREVIEW Deus Ex: Mankind Divided
Z Prahy bude ghetto pro augmentované.
Půlden před avizovaným večerním oficiálním oznámením od Square Enix přinášíme preview, které rozsahem informací výrazně převyšuje včerejší únik z Ruska. O očekávaném akčním sci-fi RPG Deus Ex: Mankind Divided se tak dozvíte úplně vše na jednom místě + další uniklé obrázky.
Hra se odehrává v roce 2029, dva roky po předešlém dílu Human Revolution. Půjde o jeho plnohodnotné pokračování zaměřené na singleplayer, žádný mulťák jako v plánované MMO odbočce Deus Ex Universe, která byla nyní prohlášena za zrušenou.
Hrdinou je opět Adam Jensen, který spojí síly s Interpolem financovanou, tajnou zásahovou jednotkou Task Force 29. Jejím úkolem je pronásledovat a potírat augmentované teroristy (úplně nový druh terorismu vedený Victorem Marchenkem z Augmented Rights Coalition), jelikož svět po závěru předchůdce nesnáší a bojí se lidí s implantáty. Protože ale Task Force 29 naplno nevěří, čerpá raději informace i od jiné skryté organizace Juggernaut Collective, z čehož pak vzniknou vzájemně protichůdné mise, kdy nevíte, komu máte věřit.
Příběh se dá v řadě směrů chápat jako taková náprava Jensena a bude hodně provázán s minulým dílem. Klást si budete otázku, jestli je vykreslení událostí z původní hry pravdivé, nebo zda objevíte nečekané věci, o kterých se nikdy nevědělo a vše pak vyzní jinak. Při tomto propojení obou her je proto krapet divné, že uložené pozice z Human Revolution vám budou k ničemu (nepočítá se s jejich importem, na rozdíl od např. Mass Effect).
Jak už víme z obrázků s českými názvy, jedna z misí zavede hrdinu do Prahy, konkrétně do stanice Útulek sloužící jako ghetto pro augmentované osoby. Praze se ve hře přezdívá Golem City, ale její ztvárnění se inspirovalo skutečným, později zbořeným Kowloon Walled City v Hong Kongu. Představte si tedy ulice lemované drobnými obchůdky a dočasné stavební jednotky, naskládané jednu na druhou na sobě do výšky, což navodí pořádně klaustrofobickou atmosféru.
Prostředí má být celkově mnohem pestřejší než dříve a jeho určité části budou nově reagovat na probíhající boje. Vedejší úkoly zase budou dávat větší smysl (např. realizovaná dohoda se zločinci ze začátku hry ovlivní pozdější hlavní mise jejich přerušením), být více propojené s těmi hlavními. Půjdou více do hloubky při prozkoumávání námětu, který bude mít opět vícero konců, prý otevřenějších než dříve.
V předvedené misi bylo cílem dopadnout šéfa augmentované skupiny, avšak policie zatkla informátora a hráč tak měl na výběr, jestli půjde za jeho manželkou pro zjištění informací či ztropí scénu s policií (která augmentované nazývá "clankové"). Jinou možností je se této pasáži ve hře úplně vyhnout a najít šéfa skupiny v jeho skrýši. Tam můžete postupovat buď diplomatickou cestou nebo použít násilí. Tvůrci z Eidos Montreal slibují, že rozhodnutí, zda rozpoutat boj nebo aplikovat kradmý postup, resp. jak řešit nastalé problémy, bude čistě jen na vás v kterékoli části hry. To samé se týká soubojů s bossy, kteří jsou navrženi tak, abyste mohli zvolit kterýkoli preferovaný přístup.
Samozřejmě využijete i augmentace, kterých bude v Mankind Divided dvakrát více než v Human Revolution. Příkladem budiž augmentace Tesla (šipkou si označíte nepřátele a potichu je zneškodníte), Silent Run (rychlejší pohyb bez vydávání zvuků, lze kombinovat s neviditelností), C.A.S.I.E. (zanalyzujete duševní stav osob, abyste pak adekvátně reagovali během konverzací) či PEPS Gun (nevražedná zbraň z hrdinovy bionické paže, pálící otřesy pro omráčení protívníka před zabitím či prchnutím). Jiná augmentace zase zařídí, že budete schopni hackovat zařízení jako střílny na bezpečnou vzdálenost, čímž si otevřete cestičku napříč oblastmi plnými nepřátel. Nebo je třeba proskenujete pro zjištění, jakou disponují elektronikou a náboji. Téměř nezničitelný nanoštít zase po určitý čas zablokuje vystřelené kulky.
Augmentace si budete moci navolit na d-pad pro rychlejší výběr a budou spotřebovávat pevně daný objem energie. Když je přestanete používat, část energie se obnoví. Kompletní obnovy sice stále dosáhnete biobuňkami, nicméně autoři se prý snaží, aby mechanismus dobíjení podněcoval hráče k svobodnějšímu vyžívání augmentací.
Z průzkumů mezi hráči minulého dílu vyplynulo, že ti, kteří hráli stealth stylem, si hru užili více, takže designéři pokračování se během několikaletého vývoje soustředili na vylepšení přestřelek, aby fungovaly lépe. Bezprostřední akční situace prý budou působit jako série předpřipravených momentů, což má být pozoruhodné kvůli tomu, že nic skriptováno nebude. Jensen si jinak v kterýkoli okamžik bitvy bude moci změnit zbraň, změnit náboje, nástavbu zbraně atd.
Měli byste pocítit, že se autoři zaměřili na umělou inteligenci, aby byla agresivnější, uměla útočit ze stran, prováděla hlídku ve skupinách či volala o pomoc, když zaregistruje něco podezřelého. Utkáte se takto s pestrou paletou nepřátel vybavených rozličnými zbraněmi, augmentacemi, hi-tech výbavou i schopností vyskočit hodně vysoko. Některým dokonce budou pomáhat mechové či exoskeletoni. Mezi běžnými nepřáteli poprvé najdete i ženy, což působí jako reakce na genderové kauzy na internetu.
Deus Ex: Mankind Divided vyjde pro PC/PS4/X1 a zatím nemá stanoven termín vydání.
UPDATE - hra byla oficiálně oznámena, tady jsou další detaily a trailer:
Zdroj: Game Informer