Skip to main content

PREVIEW Cyberpunk 2077 - je to FPS / RPG

První detaily a obrázky z E3.

A je to na světě. Nová hra od CD Projektu Red (E3 trailer) se kupodivu bude hrát v pohledu z vlastních očí, nikoli third-person jako Zaklínač 3. Cílem je, abyste se s postavou takhle více sžili. Žánrově to je ovšem pořád hlavně RPG, jen s pár prvky ze stříleček, ne naopak (nikoli FPS s prvky RPG). Součástí je interaktivní dialogový systém pro vyprávění.

Vyplynulo to o Cyberpunk 2077 (Alza.cz) z dnešního vysílání GameSpotu z E3 a z informací od výrobce, který rozeslal i první screenshoty - nově už je máme ve vyšším rozlišení!

Hlavní hrdinou je V (plně namluvený za muže i ženu), městský žoldák neboli najatý střelec. V úvodu hry si upravíte svou postavu v robustním editoru (pohlaví, vzhled, životní cesta a příběhové pozadí, které ovlivní osobnost V a ovlivní pak řadu věcí při hraní). Zpočátku si však nevyberete svou třídu, nýbrž tento systém tříd se plynule odvine až během hraní z vašich voleb. Bude tu několik rozdílných systémů vývoje postavy (schopnosti, perky atd.). Hlavními třídami budou "Netrunner Techie a Solo", půjde je kombinovat a vedle toho existují ještě volitelné třídy (Rockerboy / Corporate), z nichž si můžete vyzobat perky a přidat si je do vlastní třídy.

Se Zaklínačem 3 má hra shodně implementovaný systém příběhu a questů. Možnost voleb a konsekvence zde sehrají obrovskou roli, těmito někdy obtížnými volbami se personalizuje příběh a mají dopad na další dění. Potkáte i postavy z univerza Cyberpunk 2020. Nebude tu přizpůsobování vašemu levelu, který si zvýšíte dvěma způsoby: základní zkušenosti po splnění hlavních misí ("tucty hodin") a pak pouliční reputace po zvládnutí vedlejších aktivit, kterých mají být kvanta. Když budete mít velkou reputaci na ulici, otevřenou se vám tím noví prodejci (kteří se jinak s vámi nebavili) a opraváři, což znamená nové profese. Vaše výbava reputaci zvedne, krom toho zvýší defenzivní vlastnosti.

Bude tu plynulý přechod mezi dnem a nocí, společně s noirovými náměty, které rozpoznáte ze stylu prostředí. Čekejte temné dystopické RPG, podobně jako byl Zaklínač 3 temným fantasy. Boje budou probíhat na blízko (z vlastních očí) i na dálku, tvůrci říkají, že se poučili z předešlé hry. Tři kategorie zbraní se rozdělují na ty silné (těžká újma), technologické (projdou skrz krytem) a chytré (dovedou někoho následovat či šmírovat). Z dopravních prostředků jsou potvrzeny motorky a auta, snad i létající auta.

Všechno v otevřeném herním světě má mít svůj účel. Na design světa se autoři extrémně soustředili, aby tak nastavili tón hry. Night City (to je název), nejvíce násilná a nebezpečná metropole ovládaná korporacemi, vypadá jako něco mezi San Franciscem a Los Angeles (přiznána inpsirace oběma). Skládá se ze šesti unikátních čtvrtí a každá má mít svou vlastní atmosféru. Hra bude vyloženě vybízet k prozkoumávání. Zatímco Zaklínač 3 byl rozlehlý horizontálně, Cyberpunk je spíš velký vertikálně. Do budov můžete vstoupit, dokonce tu existují mrakodrapy s vícero patry a vícero oblastmi k prozkoumání v jediné budově.

A teď se podržte: Ve hře bude fungovat internet, přístupný z různých terminálů po městě, včetně firewallů a zabijáckých bezpečnostních systémů. Pokud si nedáte bacha, dostanou vás, ale když se zadaří, můžete na internetu ve hře najít skryté vrstvy systému. V širším světě narazíte i na Netrunnery, kteří mají za úkol chránit mega korporace. Jak zjistil reportér Eurogameru, chybět jinak nemá zobrazení kompletní nahoty a možnost vzít si do svého apartmánu NPC postavu na jednu noc (o románcích se zatím nic neví).

Redaktor Game Informeru poté ještě dodal, že v Cyberpunk 2077 nejsou žádné nahrávací obrazovky, že je hratelnost založena na krytí za překážkami, že lze řídit vozidla z vlastních očí či third-person kamery. Hra je prý vizuálně ohromující (taková úroveň detailů v žádné hře z otevřeného světa prý ještě nebyla), např. davy lidí na ulici. Má být znát inspirace čistým cyberpunkem z 80. let, kde identifikujete nádech Blade Runnerem. Vše prý přetéká možnostmi voleb i upgradů. Termín vydání však stále upřesněn nebyl (optimisticky lze tipovat podzim 2019), jen cílové platformy - dle předpokladů PC, PS4, X1.

Read this next