PREVIEW Battleborn
Jak se liší jednotlivé postavy?
Game Informer blíže představil novou online FPS Battleborn od Gearboxu, z níž v pohybu spatřil jen mód Incursion s bitvou pěti proti pěti, která byla podobná žánru MOBA. Redaktoři zdůraznili, že si spíš připadali jako v tradiční střílečce než v DoTA či League of Legends, takže prý nemáte čekat automatické útočení na nepřátele a další režimy mohou být o něčem úplně jiném.
Cílem je, aby hra obsáhla celkem dvacet různých postav, kdy každá používá úplně odlišný herní styl, výzbroj i rozličné pohybové dovedenosti. Například lučištnice dovede vyskočit do míst, kam se jiní nedostanou, zatímco chlápek s minigunem je tak obrovský, že neprojde pod mostem. Design map i proto nepraští do očí jasnými hlavními cestami, nýbrž jich má existovat plno, aby si každý vybral tu svou.
Zatím se ví o devíti postavách, z nichž hratelných bylo zatím na předváděčce šest. Miko svým vzhledem připomíná muchomůrku, hází nože a uzdravuje ostatní v určitém okruhu kolem sebe, přičemž jeho zdraví je vždy jen málo, ale regeneruje se. Thorn je ta lučištnice vynikající rychlostí a jejími šípy, které způsobují velké zranění, ale střílí je pomalu, což půjde upgradovat při levelování, jako svižnější úprk po obdržení zásahu.
Rath se hodí pro boj na blízko a má červené katany. Marquis je robotickým odstřelovačem, Oscar archetypem klasického FPS hrdiny s granáty, infračerveným viděním a útočnou puškou. Montana tím chlapíkem s minigunem, který se mu přehřívá, což lze změnit jedním z upgradů, stejně jako pálení zamrzajících střel a delší trvání střelby. Vyloučena není ani přítomnost Vault Huntera z Borderlands nebo smrtelného tučňáka.
Jednotlivé postavy, které značnými rozdíly mezi sebou nemají daleko k těm z Team Fortress 2, byste měli hned poznat i podle jejich specifických animací, kdy se třeba robot snaží, aby mu nespadl klobouk, nebo když muchomůrce poletuje tričko při sprintování. V každém zápase mohou postavy dosáhnout maximálně 7. levelu a při postupu na každý si smí vybrat jednu ze dvou schopností, obvykle mezi útočnou a obrannou.
Úkolem v módu Incursion bude zničit nepřátelskou bázi, čehož dosáhnete nejprve sejmutím dvou obřích pavouků sloužících coby hlídači, což prý nutně vyžaduje týmovou spolupráci. Stejně jako třeba v Titanfall se nedaleko vašeho startu objeví mini-pavouci, takoví boti, na kterých rychleji získáte zkušenosti a kteří vám také pomohou oslabit štít těch hlídačů. Dialogy během hraní mají být humorné podobně jako v Borderlands.
Battleborn vyjde v roce 2015 pro PC, PS4 a X1 jako krabicovka za plnou cenu pod hlavičkou Take 2.