PREVIEW Assassins Creed Origins z Game Informeru
Konečně unikly věrohodné detaily.
Tohle je tedy pořádné fiasko, jaké tu ještě nebylo. Předplatitelé časopisu Game Informeru už nějakým omylem obdrželi příští číslo, které obsahuje podrobné preview hry, která bude oficiálně oznámena teprve v pondělí večer na E3 konferenci UbiSoftu. Po všech těch spekulacích konečně první věrohodné informace o hratelnosti a náplni, které vám Eurogamer přináší okamžitě ještě v pátek před půlnocí - jen pár minut poté, co se objevily na Redditu!
Assassins Creed Origins má podle něj vyjít 27. října 2017 (Alza.cz) a na obálce nese slogan "Když se impérium bortí, bratrstvo povstane".
Vývoj nového dílu dle Game Informeru začal ještě před AC Unity a odehrává se za nástupu vlády Kleopatry. Dějištěm velká i malá města Egypta s různými pamětihodnostmi, včetně Memphis a Alexandrie. Herní svět má být dynamičtější, šplhat prý můžete úplně kdekoli (i na hory či skály). Nová umělá inteligence zařizuje, že NPC postavy mají podobně jako v Kingdom Come denní a noční cyklus, což zahrnuje, že normálně chodí jíst, spát, do práce ve správnou dobu atd.
Minimapa tentokrát chybí, ale nahrazuje ji starobylý kompas v horní části obrazovky (jako ve Skyrim či Horizon). Tzv. efekt "eagle vision" bude takovým výbojem, který zvýrazní objekty, ale nikoli protivníky (zvěsti o vyslatelném orlovi byly pravdivé, jmenuje se Senu). Chybět budou nově tlačítka pro běh (ten nově záleží na analogovém sticku) a free-running nahoru i dolu. Vrátí se naopak možnost se skrčit, nepřátele stále můžete otrávit či někam přilákat.
Hra bude obsahovat úplně nový (free-form) systém bojů, který je více o hitboxech (místech na těle, kam nepřítele zasáhnete). Útočnými tlačítky budou na gamepadu pravá páčka a trigger (tím levým zaměřujete). Umělá inteligence prý už nebude provádět útoky na tahy (postupně jako minule), nýbrž všichni paralelně.
V průběhu bojů se vám naplní ukazatel adrenalinu, který pak můžete vyvolat (stiskem obou tlačítek naráz) a spustit tím speciální komba. Zablokované šípy i díky vašemu novému štítu si můžete přidat do inventáře a recyklovat (zvládnete jich vystřelit vícero souběžně i mít v rukou dvě zbraně naráz). Zato už nebude fungovat trik, kdy jste silnější protivníky než vy vykosili pouze jediným úderem tajného ostří.
Ve vodních hlubinách mají být při plavání k nalezení poklady, např. v potopených lodích či dávno zapomenutých ruinách (lootovat jinak můžete i legendární / ojedinělé / epické předměty). Nový systém výbavy má hráčům dovolit vylepšit její specifické části vyráběním materiálů. Systém levelování inspirovaný Final Fantasy 10 má maximální úroveň 40 a můžete se jako v RPG rozvíjet třemi směry (věštec, válečník, lovec) udělováním zkušenostních bodů. Ale upravitelný vzhled vaší postavy neovlivní vaše statistiky.
Třicátník Bayek (začínající jako Medjay-šerif), který se stane zakladatelem bratrstva, nebude jedinou ovladatelnou postavou ve hře, ta další je zatím tajná. Puzzly při nájezdech na celkem 20 kobek či pyramid zažijí návrat, ale mají být větší výzvou, už ne tolik jen o přepínačích. Ve speciálních arénách si to budete moci rozdat v gladiátorských bitvách, zatímco o pasážích ze současnosti ještě tvůrci nic neprozradili.
Hrdina bude umět jezdit na velbloudech i koních; divoká zvířata v přírodě budou občas atakovat jiná zvířata, která můžete zkusit zkrotit a využít jejich agresivitu ve svůj prospěch (ale ten Crocodile ze staršího obrázku je jen jménem vašeho cíle).
AC Origins má být plně optimalizované pro Xbox One Scorpio: redaktor Game Informeru hrál E3 demo na PC, kde běželo v solidních 30 fps, ale na Scorpio prý v konzistentnějším framerate i ve 4K rozzlišení (obě verze se pořád vylaďují). Rozdíly v grafice mezi PC a Scorpio verzí byly dle GI jen těžko rozpoznatelné kvůli relativně malému monitoru, na němž demonstrace probíhala . Vývojáři z UbiSoftu hru rozběhli na Scorpio jen pár týdnů poté, co obdrželi od Microsoftu dev-kity, což signalizuje, že převod her na Scorpio je snadný.