Přerod Star Wars The Old Republic na Free-2-Play nejistý?
Podle jeho tvůrce jde obecně o nelehký úkol.
EA ještě nikdy oficiálně nepotvrdili, že by se celé Star Wars: The Old Republic mělo transformovat z pravidlených měsíčních poplatků na obchodní model Free-2-Play. A když hlavní designér z BioWare minulý týden veřejně řekl, že ve Free-2-Play může spočívat budoucnost této sci-fi onlinovky z univerza Hvězdných válek, EA nechali celý rozhovor dodatečně odstranit (odpublikovat) a vše zlehčovali.
Každopádně něco v tomto směru, aby do hry dostali více hráčů a z nich nějaké peníze, zjevně kutí. Naznačuje to jak na E3 oznámená možnost hrát zkušební verzi hry až do 15. levelu úplně zdarma (dlouhodobá akce), i aktuální vyjádření šéfa SWTOR pro PC Gamer. Dával si sice velký pozor, aby mluvil pouze v obecné rovině, ale není těžké dát si dát jedna a jedna dohromady, resp. do souvislosti s hrou, na níž právě na plný úvazek pracuje.
"MMORPG, které byly od úplného začátku navrženy pro Free-2-Play, se osvědčily. Pak tady existuje řada her, které nebyly s tímto tvůrčím záměrem původně nadesignovány, musely se předělat, a pak také sklidily úspěch. Ale je to rozhodně něco, co nemohu nazvat extra lehkým úkolem," svěřil se šéf SWTOR James Ohlen. V první své větě narážel na Tribes: Ascend či třeba League of Legends, zatímco s těmi předělávkami na Dungeons and Dragons Online či Lord of the Rings Online.
Znamená to snad, že EA by strašně rádi, ale ještě si nejsou jisti, zda vůbec dokáží rozsáhlý SWTOR nějak smysluplně přeměnit ve Free-2-Play a zatím se o to pouze pokoušejí s ne úplně jistým výsledkem? Aniž bychom viděli do pozadí, je to dost dobře možné - podobně jako např. Blizzard laboruje s konzolovým Diablem 3 a nechce nic potvrzovat do té doby, než bude mít stoprocentní jistotu, aby mu to pak někdo nevyčítal.
Každopádně takovéto oficiálně nahazované udičky asi nejsou zrovna tou nejlepší motivací předplatit si teď SWTOR na rok dopředu...