Překvapení: Mass Effect 5 má být na Unreal Engine
Změna politiky EA?
Když něco o některé EA hře napíše redaktor Jeff Grubb z VentureBeat, bývá to v naprosto všech případech pravda. Má tam totiž evidentně zatraceně dobré kontakty a zdroje.
Po vědění dopředu o Dead Space, odkladu Mass Effect či premiéře Battlefield 2042 (naposledy tvrdí, že jeho beta začne 23. září) tentokrát pustil do éteru něco docela nečekaného.
Pátý díl Mass Effect, počítáme-li Andromedu jako čtyřku, má prý běžet na Unreal Engine a nikoli na Frostbite, jako dosud velela interní politika Electronic Arts.
Sázkou na Frostbite dosud chtěli EA šetřit peníze i mít sjednocenou technologii pro všechny projekty, což se obvykle hodí v řadě ohledů.
Jenže pokračování sci-fi ságy je ještě mnoho let daleko, vyleze nejdříve ve 2025. Panuje proto prý interní obava, zda Frostbite do té doby příliš nezestárne. Stačí vzpomenout, jak dopadlo Anthem.
Další věcí je, že EA potřebují najmout ty nejlepší vývojáře z celé branže, kde je Unreal Engine nepsaným standardem, zatímco s Frostbite může mít někdo zkušenosti jen z práce v EA.
Právě na pozici technického ředitele pro Mass Effect 5 je ostatně vypsali i oficiální inzerát, kde vyžadují právě zkušenost s řešením od Epicu, které může být jediným schůdným scénářem vzhledem ke všem okolnostem.
Že jsou EA více než v minulosti ochotni nechat něco vyrobit na Unreal Engine a vyplatilo se jim to, dokazuje úspěch Star Wars Jedi: Fallen Order.