Skip to main content

Crysis 2

Oblek se vysměje všemu kromě příruční atomovky.

Crytek pojal kolínský veletrh opravdu po svém. Nejdříve si jeho představitelé v čele s Cevatem Yerlim jen povinně odseděli konferenci EA a teprve dnes ve čtvrtek vypustili něco konkrétního k Crysis 2. Není to synopse děje a nejsou to ani záběry z hraní, ale přesto to o hře leccos prozrazuje: jde totiž o velmi detailní informační brožurku k Nanosuit 2, obleku, který ve hře obléknete.

"Jak zdokonalit něco, co už je dokonalé?" ptali se sami sebe tvůrci tohoto obleku, tedy fiktivní společnost Crynet Systems. A pak vypočítávají, co všechno měla první verze obleku a čím že se jeho "nová generace" bude lišit. Jde o náročný anglický text plný odborných termínů, které ale přesto prozrazují, co že Crysis 2 nabídne. Nejprve se snad ale podívejte na dnešní teaser, který jsme pro vás patřičně otitulkovali:

Crysis 2 - představení obleku Nanosuit 2 s českými titulky

"Tohle je bojová výzbroj, která se může vysmát všemu snad kromě přímého zásahu příruční atomovkou," hlásá například brožurka. Za tím si lze představit ještě větší odolnost proti slabším zbraním a snad i náznak toho, že zbraňový arzenál ve druhém díle podstatně přitvrdí. Aby také ne: sejmout takového vojáka s Nanosuitem 2 totiž rozhodně nebude hračka, jak si ostatně můžete ověřit na obrázcích obleku.

Musí se to hledí taky utírat?

Pokud by vás třeba ublížil natolik, aby zásahl vaše důležité životní funkce, oblek to okamžitě registruje a začne okamžitě generovat energii potřebnou k tomu, aby je obnovil a také ustálil vaše bolestí ochromené smysly. Jindy vám třeba při běhu nebo adrenalinové přestřelce mohou vysadit síly, ale to se přidá tzv. Rebreather (na obleku ho naleznete tam, kde lidé obyčejně mívají nos) a zajistí stálý přísun krve pro to, abyste i podobné situace ustáli.

V druhém Crysis lze tušit také změnu prostředí, protože oblek je tentokrát přímo upraven na to, aby zajistil vaše fungování i v těch nejextrémnějších podmínkách. Vzhledem k tomu, že se tu mluví hlavně o výměně tepla, lze tušit nějaké drastické klimatické změny: tedy buďto opravdovou kosu (rozhodně intenzivnější než tu ze sněžných levelů jedničky) anebo pořádné vedro, jaké bývá namátkou třeba u sopek, jádra planety nebo tak podobně.

Tenhle nový Nanosuit 2 bude také svými telemetrickými funkcemi sbírat a analyzovat veškeré okolní dění, které vám pošle přímo do mozku, tedy do herního interfacu. Ubrání vás proti únavě i strachu, které by mohly snížit vaši bojovou výkonnost, a navíc se zřejmě bude drobně lišit misi od mise: oblek se totiž bude přizpůsobovat okolí.

Tyhlety svaly si v posilovně neuděláte.

Pozoruhodná je jistě i zmínka o odolnosti proti chemickým látkám. Že byste se v Crysis 2 dostali do blízkosti nějakých opravdu nebezpečných sloučenin? Změny lze ale tušit i jinde: s oblekem budete očividně schopní zdvihat mnohem těžší předměty než v prvním díle a pokud během přestřelek zemře některý z vašich kolegů, budete si moci dobít energii přímo z jeho těla (sice bezvládného, ale pořád s funkčním Nanosuitem).

A kdo se brožurkou probere opravdu podrobně, narazí také na zmínku o tom, že s těmihle pěstmi budete moci prorážet betonové stěny. To bude v bitvě jistě vítaná novinka. A ještě poslední drobnost: na dnes spuštěném oficiálním webu Crynetu lze ve flashové animaci zaregistrovat i jméno Nomada. Čili vypadá to, že hlavní hrdina se ve dvojce taktéž vrátí.

Crysis 2 - představení obleku Nanosuit 2 podruhé

"Nejvíc záleží na vojákovi," píše v brožurce jakýsi fiktivní generál George Patton Jr. "Protože můžou být sebechytřejší, sebeodolnější, sebelepší, ale pořád jsou z masa a kostí a mohou se unavit nebo podlehnout okolnostem. Pořád jsou to lidi. Nebo spíše.. pořád to byli lidi."

Přiznáváme, že záběry přímo z hraní by nás asi potěšily víc. Ale nějaký půvab má i to, když se vývojáři rozhodnou svoji hru představit po svém - třeba informační brožurkou. Stejně jako je půvabné v ní pak hledat střípky o samotné hře. Však se na ní podívejte sami, třeba mezi řádky vypátrate něco dalšího?

Crysis 2 bylo oznámeno pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3 a poběží na enginu CryEngine 3, který má podle slov Cevata Yerliho vydržet až do roku 2012. Což je asi jediná jistota, kterou máme ohledně data vydání. Doufat v příští rok se raději snad ani neodvažujeme...

Read this next