Předobjednávání her už tolik nefrčí
Podle Activision nevypovídají tolik co dříve.
Vloni se nižší předobjednávky nových dílů pravidelných podzimních sérií přičítaly přechodu na nextgen, kdy lidé nevěděli, na které platformě budou tu kterou hru hrát. Nyní už prý nejsou tak důležité z jiných důvodů, prohlásil dnes šéf Activisionu.
"Je na čase přehodnotit vnímání této metriky. Předobjednávky už v celém herním průmyslu neznamenají to, co na minulé generaci, zejména kvůli zvýšené popularitě digitálních verzí nextgen her dostupných hned ode dne vydání," řekl Eric Hirshberg.
Dle šéfa Activision jsou stejně důležitým indikátorem budoucího úspěchu či neúspěchu jako předobjednávky jiná měřítka, např. povědomí o hře či odhodlání ji koupit. Nicméně když se to hodí, rádi nadále vypíchnou i počet předobjednávek, jako třeba u Destiny, rekordu z nových značek, připomněl partnerský web GamesIndustry
Změna uvažování úzce s tím, že tři čtvrtiny tržeb Activision Blizzard v posledním čtvrtletí pocházely z digitálu (namísto krabicovek). Postaraly se o to zejména Diablo 3, Hearthstone, DLC pro Call of Duty či World of Warcraft, jehož počet předplatitelů opět o něco klesl na 6,8 milionů, viz následující tabulky a křivka počtu předplatitelů: