Přední vývojáři už zbrojí na budoucí konzole
Crytek, Bethesda, Lionhead a Epic.
Přechod na příští generaci konzolí už je v plném proudu, soudě podle hned několika náznaků, které se souběžně vyrojily tento týden.
Programátor německého Cryteku (tvůrci Crysis a Far Cry) prokecl, že se právě nachází v Londýně na jakémsi setkání vývojářů pro Durango. Toto město v americkém státě Colorado má údajně být kódovým označením pro nový Xbox, podobně jako byl dříve brazilský Natal pro Kinect. Když se toho všimla média, okamžitě zmizel nejen onen příspěvek, ale i celý Twitter účet.
Také Bethesda něco v tomto směru kutí. Hledá programátory se zkušeností s PS3/X360/DirectX11 pro práci na "zatím neoznámené přelomové hře pro budoucí generaci konzolí". Bude to nový Fallout, nástupce Skyrimu nebo něco úplně jiného...?
Lionhead Studios, autoři Fable vlastnění Microsoftem, rovněž shání programátora pro ještě neohlášený titul, který by byl schopen dělat na "nových moderních renderovacích enginech jako DX11", což vylučuje, že by se to týkalo Xboxu 360. Podle inzerátu má jít o rozsáhlý systém enginu s novými grafickými efekty a odlišnými způsoby výpočtů než na současných strojích. Lionhead je dvorním studiem Microsoftu, který mívá nové technologie mezi prvními.
Ani Epic nezůstává pozadu a příští týden na konferenci GDC předvede vybraným licenčním partnerům a potenciálním zákazníkům technologii Unreal Engine 4 navrženou pro budoucí generaci konzolí. Děje se tak dříve, než se všeobecně očekávalo až ve 2014, což značí, že přechod může být poměrně blízko. Pokud ale nedojde k nějakému úniku, veřejnost se o UE4 teď asi příliš nedozví, neboť všichni mají být vázáni mlčenlivostí (NDA smlouvou).