Předdefinovaná minulost v Mass Effect 2
Pokud nemáte savy, ovlivníte jen něco.
Už velmi krátce po vydání prvního Mass Effect v Bioware říkali, že si máte uchovat uložené pozice, protože se vám hodí ve druhém dílu. Pokud jste tak neučinili, máte jen velmi málo možností. Buďto si jedničku zahrát znovu, případně si na internetu najít savy s různými situacemi, nebo se spokojit s tím, jak vám minulost předdefinuje sama hra.
Zpočátku se sice mluvilo o tom, že si budete moci sami ve hře zvolit, jaká je vaše minulost. To ovšem platí jen zčásti. "Na začátku hry je dialog, kde se část vaší minulosti určí," potvrdil nám Jaroslav Faltus z české pobočky Electronic Arts. "Zbytek je předdefinovaný."
Na počátku hry probíhá konverzace, ve které se můžete rozhodnout, jaká rozhodnutí jste v minulosti udělali. "Třeba si vyberete, zda má žít Alenko nebo Williamsová," dodává Jaroslav Faltus.
Co ale patří mezi předdefinované věci? "Například to, jestli umřel Wrex. Pokud nemáte žádný save, hra prostě určuje, že je mrtvý. Totéž platí například pro situaci, že Anderson je poskokem Udiny, což by s určitým savem mohlo být úplně jinak. A podobných situací je tam hodně."