Předčasný přístup frčí, dokazují i čísla Rust a Next Car Game
Nejen DayZ táhne - jak to vnímají tvůrci?
Zaobírala se tím nedávná glosa a nově publikovaná čísla tento silný trend jen potvrzují.
Placená alfaverze DayZ se za necelé tři týdny podle ukazatele na homepage přehupuje přes hranici 800 tisíc zákazníků, což je na označenou nehotovou hru neuvěřitelný výsledek.
Úspěšný je i jeho částečný klon jménem Rust, který už dokázal na Early Access prodat 150 tisíc kusů. Tvůrce tohoto syrového simulátoru přežití v lese, Garry Newman, pro srovnání prozradil, že jeho minulého Garry's Modu se v roce 2006 prodalo za úvodních 14 dnů "jen" 34 tisíc kusů, ale tehdy byl Steam ještě v plenkách a lidé k němu neměli takovou důvěru jako nyní.
"Mám pocit, jako když mi někdo dal spoustu peněz, ale ještě jsem si je nazasloužil. Na tom budu teď pracovat," komentoval, co se honí hlavou člověku, co najednou utržil 80 milionů korun (při prodejní ceně 19 eur), o něž se samozřejmě musí podělit s ostatními členy týmu a s Valve.
Daří se také Bugbearu s Next Car Game: od nahození rané verze na Early Access (info) byla hratelná verze (přístupná jen předobjednávajícím) stáhnuta padesátitisíckrát a prodeje se prý během svátků zdvojnásobily.
"Na Kickstarteru se nám nezadařilo, ale neztratili jsme víru a podporovatelé nám dali báječný vánoční dárek. Přestože je naše hra daleko od dokončení a obsahuje chyby, odezva od fanoušků je veskrze pozitivní a obdrželi jsme od nich i spoustu chytrých nápadů na budoucí vylepšení," tvrdí finští tvůrci závodně-demoličního derby navazujícího na odkaz FlatOutu.