Skip to main content

Předčasné postřehy o Star Wars Jedi: Fallen Order

Prý řádná pecka - někdo už ho hrál jedenáct hodin.

Jak už to tak bývá, někomu se pokoutnou cestou dostala do rukou krabicová verze hry s týdenním předstihem před oficiálním datem vydání příští pátek.

A tento šťastlivec se neváhal podělit o své, momentálně exkluzivní postřehy z hraní na Redditu (částečné spoilery!).

Star Wars Jedi: Fallen Order opravdu zabírá těch 55 GB a prý běží s pěkným stínováním hladce i na starém modelu Xbox One (nikoli S či X), což se vzhledem k lineární povaze tak nějak dalo tušit. Krom občas horších textur prý vyniknou boje se světelným mečem (přizpůsobitelný v šesti věcech po nalezení lootu a poskytující efektní zdroj světla v temných lokalitách), lasery i cutscény s atmosférou Blade Runnera.

Pohyb postavy a lezení připomíná Assassins Creed či Shadow of War, prý při pohybu krásným terénem (sníh, voda, lesy) rychle reaguje na ovládání a občas někam sletí.

Stromy schopností jsou ve hře minimálně tři a dost propracované, kdy se vám nové útoky a schopnosti Síly postupně odemykají při každém upgradu, jak jste zvyklí z jiných her (Shadow of War).

Na určitých, rozumně rozmístěných bodech lze uložit pozici a tenhle systém zase evokuje Dark Souls s jeho pochodněmi. Postava si tam odpočine a vyspí, aby se ji doplnilo zdraví a Síla, ale nepřátelé se v již vyčištěných levelech mezitím obnoví.

Boje jsou prý velmi zábavné a dobře vybalancované - prý tím nejlepším na celém Fallen Order, něco jako v Sekiro. Zatímco normální stormtroopery sejmete po jednom zásahu, silnější protivníci vyžadují uhýbání se a můžete je popravit ve speciální animaci. Duely se silnějšími soupeři mají představovat pořádnou výzvu, pokud vám dojde stamina. Navzdory zprávám o absenci useknutých končetin u lidí toto nechybí u jiných nepřátel, kde to učinit lze.

Struktura nemá daleko Uncharted, nejprve je tedy uzavřenější, ale po čase se vám otevře vícero míst, kdy na mapě vidíte, kde jste ještě nebyli, jaké máte cíle nebo kde se ještě nedá projít (ale rychlé cestování tu chybí).

Ve hře má být aspoň šest přístupných planet (nevidíte je zde všechny jako v Mass Effect) a každá je hustě osázená věcmi, plná zkratek, tajných oblastí, rozcestí či hádanek. Čili spousta obsahu pro ty, kteří rádi kompletují na sto procent. Na některé planety se po čase musíte vrátit, až máte nové dovednosti, což je prý motivující, něco jako v Metroid Prime či Bloodborne.

Co se týče délky Star Wars Jedi, dotyčný ji po dohrání třetiny příběhu odhaduje aspoň na dvacet hodin, spíš mnohem déle, protože po jedenácti hodinách hraní není ještě ani v půlce. Celkově byl tento hráč s prací studia Respawn velmi spokojen a jde podle něj o nejlepší hru na motivy Hvězdných válek.

Watch on YouTube

P.S. uniklý seznam trofejí zde.

Read this next