Předčasně ukliknutá recenze Horizon Zero Dawn
Co jsme se dozvěděli?
Protože pondělní embargo honit nebudeme (nutno více času na hraní než jen pár dnů) a naši recenzi tak Martin Zavřel záměrně cílí až na dobu okolo vydání na přelomu února a března (Alza.cz), pojďme se podívat na některé rané názory ze světa.
Engadget se zřejmě uklikl a zveřejnil svůj verdikt předčasně, což samozřejmě na internetu nemůže být úplně zapomenuto.
Redaktorka Jessica Conditt (ex-Joystiq) byla z této PS4 exkluzivity opravdu nadšená a chválila především vykreslení hlavní hrdinky i její osobní příběh, který vysvětluje mnohá tajemství. Např. odkud pocházejí mechanizovaná monstra, co tu chtějí či co se stalo s civilizací.
Přiznala, že nikdy nebyla schopna dohrát hity jako Zaklínač 3, Dragon Age Inquisition či Skyrim, protože nedokázaly udržet její pozornost, což poněkud snižuje vypovídající hodnotu celé recenze. Ale v Horizon: Zero Dawn ji prý 30 hodin uteklo jako nic a přála by si klidně dvojnásobnou herní dobu.
To sice lze interpretovat různě, avšak i další lidé hlásí, že na dokončení hlavního úkolu potřebovali kolem 25 hodin. K tomu si přidejte ještě vedlejší herní náplň.
Hra dle autorky náramně balancuje na pomezí mezi sci-fi a fantasy, když výsledek působí unikátním, svěžím a moderním dojmem. Představit si máte třeba postapokalyptický Fallout, ale v bujném prostředí. Robustní systém výroby, systém upgradů a arzenál prý působí přirozeně, takže naučené nové schopnosti vylepšují průběh bojů výborným způsobem.
A co na Horizon říkají jiní předčasní hráči z NeoGAFu? Nejhorší prý jsou podivné animace tváří, chybějící možnost napevno zaměřit nepřátele, příliš pomalý běh (i úskoky) otravuje v bojích. Občas prý dochází k chybné prolínání s vodou, sněhem či drátěnými pastmi. Pokud nejste zarytí přiznivcí craftování, má jít o zásadní negativní vlastnost hry, z níž tu okolo vidíte posledních pár oficiálních videí.