Pracuje na Destiny až 700 lidí?
Je to ta hra, která potřebuje prodat aspoň 10 milionů kusů, aby se vůbec zaplatila?
Je tomu pár dnů, co CliffyB (ex-Epic) tajemně prohlásil, že na E3 zaslechl drby, že určitá nová AAA značka potřebuje prodat minimálně 10 milionů kusů, aby vůbec zaplatila své náklady a dostala se do zisku. "Neřeknu, která hra to je, ale můžete hádat," dodal. Dosud bylo u nejdražších projektů např. od EA takovým milníkem maximálně pár milionů kusů a i ty měly problém (viz Dead Space 3).
Jasným kandidátem na tento těžko dosažitelný cíl bylo Destiny od Bungie, které splňuje parametry CliffyhoB na novou značku, bylo na E3 a dělá se na něm mnoho let na novém enginu i potřebuje mohutnou serverovou infrastrukturu. I se kvůli němu postavilo obrovské studio, což si vývojáři mohlo dovolit jen coby jedni z nejvíce úspěšných studií na světě podepsaných pod veleúspěšnou sérií Halo a s Activision za zády.
Nyní přišel designér PS4 Mark Cerny ze Sony s tvrzením, že na Destiny pracuje neuvěřitelných 700 zaměstnanců, což by asi byl nový rekord, který by mohl překonat i sérii Assassins Creed. Řekl to jen tak mezi řečí v rozhovoru pro VG247, když mluvil o podpoře nezávislých her na PS4 a Destiny jmenoval jako protiklad mamutího projektu.
Nicméně Bungie sejejich zmiňování v tomhle kontextu vůbec nelíbí: "Cerny se buď spletl, nebo byl špatně citován. Na každý pád, toto číslo není přesné," brání se, aniž by to uvedli na pravou míru.
Podle jejich dřívějšího vyjádření pro Wired u nich pracovalo "jen" 400 lidí (prý trojnásobně více než na Halo Reach), pokud mezi ně započítají i testery nebo asistentky. Je tedy možné, že na číslo 700 u Destiny se mohli dostat, pokud by k tomu připočítali outsourcing, který je při vývoji čím běžnou praxí.
Pro srovnání, na TitanFall pracuje jen 60 lidí, na Watch Dogs zhruba 300 a na Quantum Break jen 100, na něž se Remedy rozrostli po Alan Wake, pod nímž bylo podepsáno jen 55 lidí. Pokud by vše okolo Destiny byla pravda, tedy těch 700 zaměstnanců i potřeba prodat 10 milionů kopií, mohou se obhajovat tím, že se jedná o víceletý projekt, který bude mít mnoho přídavků a pokračování, navíc je pro všechny platformy.