Skip to main content

Pracuje na Destiny až 700 lidí?

Je to ta hra, která potřebuje prodat aspoň 10 milionů kusů, aby se vůbec zaplatila?

Je tomu pár dnů, co CliffyB (ex-Epic) tajemně prohlásil, že na E3 zaslechl drby, že určitá nová AAA značka potřebuje prodat minimálně 10 milionů kusů, aby vůbec zaplatila své náklady a dostala se do zisku. "Neřeknu, která hra to je, ale můžete hádat," dodal. Dosud bylo u nejdražších projektů např. od EA takovým milníkem maximálně pár milionů kusů a i ty měly problém (viz Dead Space 3).

Jasným kandidátem na tento těžko dosažitelný cíl bylo Destiny od Bungie, které splňuje parametry CliffyhoB na novou značku, bylo na E3 a dělá se na něm mnoho let na novém enginu i potřebuje mohutnou serverovou infrastrukturu. I se kvůli němu postavilo obrovské studio, což si vývojáři mohlo dovolit jen coby jedni z nejvíce úspěšných studií na světě podepsaných pod veleúspěšnou sérií Halo a s Activision za zády.

Nyní přišel designér PS4 Mark Cerny ze Sony s tvrzením, že na Destiny pracuje neuvěřitelných 700 zaměstnanců, což by asi byl nový rekord, který by mohl překonat i sérii Assassins Creed. Řekl to jen tak mezi řečí v rozhovoru pro VG247, když mluvil o podpoře nezávislých her na PS4 a Destiny jmenoval jako protiklad mamutího projektu.

Nicméně Bungie sejejich zmiňování v tomhle kontextu vůbec nelíbí: "Cerny se buď spletl, nebo byl špatně citován. Na každý pád, toto číslo není přesné," brání se, aniž by to uvedli na pravou míru.

Podle jejich dřívějšího vyjádření pro Wired u nich pracovalo "jen" 400 lidí (prý trojnásobně více než na Halo Reach), pokud mezi ně započítají i testery nebo asistentky. Je tedy možné, že na číslo 700 u Destiny se mohli dostat, pokud by k tomu připočítali outsourcing, který je při vývoji čím běžnou praxí.

Pro srovnání, na TitanFall pracuje jen 60 lidí, na Watch Dogs zhruba 300 a na Quantum Break jen 100, na něž se Remedy rozrostli po Alan Wake, pod nímž bylo podepsáno jen 55 lidí. Pokud by vše okolo Destiny byla pravda, tedy těch 700 zaměstnanců i potřeba prodat 10 milionů kopií, mohou se obhajovat tím, že se jedná o víceletý projekt, který bude mít mnoho přídavků a pokračování, navíc je pro všechny platformy.

Komentované E3 video z Destiny

Read this next