Poznatky o Risen 3 z německé prezentace
O HW nárocích, herním světě či příběhu.
Jestliže jste nerozuměli včerejší nahrávce kvůli němčině, nevadí. Z této prezentace a hratelné verze na RPC2014, odehrávající se v pobočce EA v Kolíně nad Rýnem, jsme pro vás vyzobali hlavní novinky, o nichž mluvil projektový manažer a příběhový designér z Piranha Bytes.
Risen 3 bude definitivně posledním dílem v této sérii, který si prý bere to nejlepší z Gothicu i Risen jedničky. Čili kompletní svoboda pohybu od úplného začátku hry s nelineárním příběhem v interaktivnějším herním světě než minule. S různými klimatickými zónami a typy krajiny, i s návratem šplhání nebo plavání. Avšak opět bez přizpůsobování nepřátel levelu hráče, tudíž prozkoumávání může být dost nebezpečné.
Hlavní vývojovou platformou je PC a pokud vám běžel druhý díl Risen, prý vám na té samé sestavě pojede i trojka. Zajímavé je, že nebude obsahovat Steam, protože Deep Silver ho nesnášejí a vnímají ho především jako DRM ochranu (i když uPlay od UbiSoftu považují za mnohem větší zlo než Steam). To má být ostatně specifické pro celé Německo, kde Steam moc nefrčí, na rozdíl od USA či Británie (výrobce má osobně mnohem raději GOG).
Že budou ve hře tři guildy (Mages, Watchers a ještě nějaká) a že bohové jsou fuč, tudíž titáni bojují mezi sebou a lidé se v tom zmatku snaží přežít, to se vědělo. Nový hrdina bude v příběhu potřebovat pomoc od mágů, kteří se z krystalů snaží postavit reaktor pro válčení s titány. Tudíž vás čeká i těžba těchto krystalů, s čímž vám mohou asistovat gnomové. Questy, některé i se společníky, půjdou řešit více různými způsoby a opět se přes ně dostanete do zamčených či jinak nepřístupných oblastí, přičemž těch skrytých tu má být opravdu hodně.
Co se týče bojů, na prezentaci na RPC2014 se mluvilo o používání zvířat coby vábičky na nepřátele. Na jejich různé druhy musíte aplikovat odlišnou strategii. Blokování a skrčení se nemusí vždy fungovat, jinak je to klasika s protiútoky a úhybnými manévry. Ačkoli Risen 3 se má lišit od pirátské dvojky, začne na pláži s malým přístavem, kde gnomové nosí zboží z ukotvené lodi.
S vydáním pro PC, PS3 a X360 se počítá v půlce srpna (u nás Cenega v angličtině, na rozdíl od dvojky) - více v kompletním zpravodajství EG, kde je preview a řada dalších materiálů.