Poznali hráči v experimentu, na které hrají platformě?
Překvapivé výsledky i s chytákem.
Mít profesionálně naaranžované videosrovnání, kde producent vždy důkladně vybere a zřetelně vedle sebe zdůrazní místa hry, na nichž je nejvíce patrný rozdíl, je jedna věc. Tento typ obsahu v posledních letech velmi frčí, ale jeho záporem je, že přehnaně zveličuje grafické rozdíly mezi platformami, kterých si přitom běžní hráči obvykle při hraní vůbec nevšimnou, pokud se na to vyloženě nesoustředí a nemají informace, kde je která verze.
Kolegové z GameSpotu proto podnikli neobvyklý test. Do ztmavené místnosti dali záměrně bez označení tři herní stroje (PC, PlayStation 4, Xbox One) s podobnou hardwarovou konfigurací. Na televizích přelepili černou páskou prostor, kde se ukazují ikony ovladače té které konzole, aby verzi hry neprozradily. A pozvali šestici zkušených hráčů vč. redaktorky GS k malému dýchánku se závěrečnou anketou na kameru.
Jejich postřehy, na čem si mysleli, že právě hráli, jsou docela překvapivé a potvrzují teorii, že rozdíly verzí her jsou skoro nepostřehnutelné. Zatímco ve Far Cry 4 ještě polovina respondentů poznala, kdy hráli na PC, zejména kvůli plynulejšímu chodu hry, tak u Call of Duty: Advanced Warfare byl podíl správných tipů nižší. U poslední hry v testu, Assassins Creed: Unity, to pak byl chyták, že na všech třech pozicích byly PlayStation 4. A jak asi tušíte, nikdo z herních profíků to nedokázal identifikovat a mysleli si, že šlo o tři různé platformy: