Pouze tisíc prodaných krabicovek OnRush vyústilo v propouštění
Selhání offroad závodů.
Pokud by se některé hry prodalo v ČR za první týden 1000 kusů v krabicích, bylo by to považováno za úspěch, zvlášť teď v létě. Ne tak ovšem ve Velké Británii, na mnohonásobně větším trhu, kde jsou zvyklí na úplně jiná čísla i v době digitální distribuce.
Potkalo to offroadové závody OnRush (Alza.cz), které vylezly začátkem června, poněkud nevhodně uprostřed E3 šílenství a bez extra tlačenky mohutným marketingem, přestože v recenzích byly docela chváleny za svěží přístup k žánru.
Eurogamer to zjistil od zdrojů blízkých studiu Evo, které kvůli tomu postihlo masivní propouštění. Rozloučit se mělo i s ředitelem vývojářů, kterým byl Paul "Rushy" Rustchynsky, známá tvář DriveClubu z již neexistujících Evolution Studios, které zavřela Sony (resp. nedala zelenou příštímu projektu po vleklých potížích s dokončováním DriveClub a neochotě pokračovat se značkou MotorStorm).
Selhání OnRush mají dle anonymních výpovědí na svědomí nějaké dlouhodobé problémy i absence komunikace mezi Evo a vydavatelem Codemasters.
Vyhozeni prý byli všichni vedoucí kreativci, senioři i někteří junioři, zatímco po jiných se prý vyžaduje opětovné získání té samé pozice v náboru. Do buoducna to prý vypadá tak, že se z Evo pouze stane podpůrné studio pro jiné tituly Codemasters, nebo mu budou svěřeny menší, méně riskantní projekty. Když se k tomuto přikročí, obvykle to bývá začátek konce, viz třeba osud 2K Czech v Brně.
A jak na tyto zvěsti reagovali Codemasters? "Je to běžná praxe, že se týmy mění, když nové hry vyjdou, přesunou se do služby či se začne dělat na dalších projektech. Není proto vhodné, abychom komentovali různé změny v týmu ze dne na den."
Plán dodatečného obsahu pro OnRush však nemá být tímto propuštěním ovlivněn. Co bude s PC verzí plánovanou na později, to se zatím neví. Uplatnění propuštěným už nabídli v jiném britském studiu Sumo Digital dělajícím Team Sonic Racing, Crackdown 3 a Dead Island 2.