Skip to main content

Postřehy z vyzkoušení Red Dead Redemption 2 PC, včetně Photo módu

Spousta nových informací + 17 screenshotů.

Rockstar pozval vybrané zahraniční reportéry do svých kanceláří v New Yorku, aby tam pár dnů před oficiálním termínem 5. listopadu vyzkoušeli PC konverzi Red Dead Redemption 2. Jak se dalo tušit, hra vypadá a běží ještě mnohem lépe než předtím na konzolích, když nabízí větší dohled do dálky (řádově pár kilometrů) a možnost vybrat si nastavení vhodné pro vyšší kvalitu či větší výkon (separátní posuvníky pro geometrii, trávu či úroveň detailů).

V RDR2 na PC bude jedna nová vlastnost, o které se dosud nevědělo: pořádný Photo mód, který není omezen kamerou jen na postavu hráče. Už nejste limitováni 100 snímky jako v in-game foťáku na PS4, tentokrát to funguje ze zapauzované obrazovky přes tlačítko F6. Podobně jako třeba ve Spider-manovi se tedy celá akce dočasně zastaví a můžete si v klidu vyhrát se všemi nastaveními, než dostanete perfektní screenshot.

Lze oddálit kameru od postavy, aplikovat depth of field, přidat speciální filtr typu 18. století či doplnit text k obrázku, co se pak uloží ve vaší galerii na službě Social Club.

Ačkoli Rockstar předváděl hru (koupit z Rockstar Launcheru) na grafické kartě s RTX, PC verze zatím neobsahuje žádné raytracingové efekty, ale není vyloučeno, že se tak stane v budoucnu formou patche. Prý preferoval vylepšení a optimalizaci současných řešení než implementaci něčeho nového, nicméně hotov s prací ještě určitě není.

Vývojáři pro Polygon přiznali, že s PC verzí počítali od samotného začátku. S ročním odstupem příchází buď kvůli obchodnímu rozhodnutí (na PS4/X1 se prodalo 25 milionů kusů) či spíš kvůli tomu, aby původní tým mohl pomoci s převodem na počítače.

Studio prohlásilo, že pracovalo na tom, aby PC hra šlapala na široké škále HW konfigurací. Na testovaném počítači s Intel Core i9-9900K, 32 GB RAM, Nvidia RTX 2080 Ti a 1 TB SSD běželo vše v hladkých 60fps v rozlišení 4K.

Když se tvůrců zeptali, zda ten drobný nový příběhový obsah z PC bude i na konzolích, pouze k tomu řekli, že zatím nemají co oznámit. Co se týče modifikací, nadále platí politika stejná jako u GTA5 - čili můžete vytvářet nekomerční mody jen pro singleplayer, které neporušují cizí duševní vlastnictví.

Okolo vidíte nových 17 screenshotů z PC verze, která bohužel nepodporuje cross-play s konzolovými verzemi. Na rozdíl od GTA Online ani nebude možné přenést uložené postavy z PS4/X1 verzí Red Dead Online, musíte začít hrát úplně od začátku. Výhodou nicméně na PC je, že multiplayerová část nabídne veškeré aktualizace, co dosud vznikly pro konzolovky. Budoucí aktualizace se objeví v tu samou chvíli pro všechny verze hry.

Read this next