Poslední dva Tomb Raidery na 18 milionech kusů, výrobce spokojen
A co čeká příště Deus Ex?
Když se takhle oficiálně šéf ohlíží do minulosti, působí to jako taková příprava půdy pro ohlášení nového dílu. Nebo ne?
Posledních dvou dílů série s Larou Croft, Rise of the Tomb Raider (Alza.cz) a rebootu Tomb Raider z roku 2013, se celkově prodalo 18 milionů kusů. První uvedená hra má na kontě 7 milionů kusů (první rok přitom nebyla dostupná na PS4), ta starší už 11 milionů (dle SteamSpy z toho dělá PC verze skoro polovinu).
"Ohledně přijetí našich her na západních trzích byla spousta nedorozumění. Není to tak, že by se jim nedařilo. Tomb Raider je pro nás velmi důležitou značkou a tak to nadále zůstane," řekl dnes pro GamesIndustry CEO Square Enix Yosuke Matsuda.
Přiznal, že kdysi dávno měli pro návrat Lary Croft přehnaně vysoká očekávání. Tím naráží na stará prohlášení, kdy firma nebyla spokojena s tím, že se prodalo jen pár milionů kusů namísto předpokládaných více milionů.
Matsuda také popřel zvěsti, že by snad odepsali sérii Deus Ex. Problém je prý pouze v tom, že studio Eidos Montreal nemá neomezené kapacity a zdroje, tudíž nemůže pracovat na všech sériích naráz, nýbrž hezky na jedné po druhé.
"Důvodem, proč momentálně neděláme další Deus Ex, je pouze to, že vývojáři mají plno práce s jinými tituly," ujistil po Mankind Divided možná vyplašené fanoušky sci-fi akčního RPG. Do budoucna s Deus Ex ve Square Enix určitě počítají, i protože jde o jedinou jejich sérii v pohledu z vlastních očí, a prý momentálně probíhají diskuse, jak příští díl směřovat. To samé by asi mělo platit pro Thiefa. V Montrealu jsou prostě vytížení podílením se na hře v partnerství s Marvelem, což platí i pro Crystal Dynamics (hra Avengers).