Portal s RTX nabízí nejnovější raytracingové funkce
Výčet efektů od Nvidia.
Společnost NVIDIA přepracovala legendární Portal od společnosti Valve, která je všeobecně považována za jednu z nejlepších videoher všech dob. Vylepšení nabídne plný ray tracing (známý také jako path tracing), NVIDIA DLSS 3, NVIDIA Reflex a další moderní funkce. Hra díky tomu dostane modernější vzhled při zachování původní unikání atmosféry. Portal s RTX je nyní k dispozici jako bezplatné DLC pro původní hru.
Při tvorbě DLC se uplatnil NVIDIA Remix, nový nástroj, který umožňuje přidávat RTX funkce do starých her. Díky němu se do Portalu s RTX podařilo integrovat ještě pokročilejší plný ray tracing, než tomu bylo v případě Quake II RTX nebo Minecraftu s RTX. Světlo se dokáže odrazit až čtyřikrát namísto jednou, což zajišťuje mnohem věrnější simulaci skutečného osvětlení. Kromě bylo představeno několik nových technik ray tracingu, které dále zlepšují jeho kvalitu a zároveň i výkon.
NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI) dokáže přidat nespočet světelných zdrojů, malých či velkých, schopných vrhat světlo i stíny.
Technologie NVIDIA Reservoir Spatio Temporal Importance Resampling Global Illumination (ReSTIR GI) vylepšuje nepřímé osvětlení a umožňuje mu tvořit scénu zalitou světlem s tmavými kouty, které nejsou osvětleny přímo. A také pracuje inteligentněji než předchozí techniky globálního osvětlení s ray tracingem, čímž zlepšuje efektivitu práce denoiseru. I ten se dočkal vylepšení v podobě NVIDIA Real Time Denoisers (NRD).
Jedním z nejpůsobivějších vizuálních upgradů Portalu je ray tracingové volumetrické osvětlení, které převádí staré efekty mlhy na skutečnou, správně simulovanou volumetrii. Nyní kouřem a mlhou pronikají husté a podmanivé svazky světla, přičemž světelné paprsky se realisticky rozptylují a ovlivňují okolní scénu.
Jedinečnou devizou hry je samozřejmě možnost cokoliv otevřenými portály pronášet a také skrz ně vidět, což bylo v době vydání původního Portalu naprosto unikátní. Díky plnému ray tracingu může nyní portály procházet i světlo, a to dokonce i to vyzařované pohybujícími se "High Energy Pellets", díky čemuž se stíny, odrazy a osvětlení mění s každým krokem.