Portal: Prelude RTX je prvním remasterem vytvořeným v RTX Remix čistě modderskou komunitou
Neoficiální prequel a navýšení výkonu s DLSS3.
Portal: Prelude je neoficiální prequel Portalu, který byl poprvé vydán v roce 2008 a odehrává se před vznikem GLaDOS. Nabízí náročnou 8-10hodinovou kampaň složenou z 19 nových testovacích komor i nové, pokročilé herní mechanismy. Portal: Prelude je nejlépe hodnoceným modem Portalu, vítězem Portal ModDB 2008 a celkově třetím modem v žebříčku Player's Choice 2008.
Portal: Prelude RTX je jeho komunitní remaster, vytvořený pomocí sady nástrojů NVIDIA RTX Remix jako vůbec poprvé výhradně moddery z řad fanoušků. Obsahuje plný ray tracing, NVIDIA DLSS 3, NVIDIA Reflex a NVIDIA RTX IO. NVIDIA spolupracovala s původním tvůrcem modu Nicolasem: "NykO18" Grevetem a slavným modderem Davidem "Kralichem" Driver-Gommem.
NVIDIA spolupracovala s původním tvůrcem modu Nicolasem: "NykO18" Grevetem a slavným modderem Davidem "Kralichem" Driver-Gommem.
Portal: Prelude RTX je nejnovějším demonstračním titulem vytvořeným v NVIDIA RTX Remix, připravovanou bezplatnou platformu postavenou na NVIDIA Omniverse. Ta umožňuje modderům rychle vytvářet a sdílet RTX mody pro klasické hry s vylepšenými materiály, plným ray tracingem, NVIDIA DLSS 3 a NVIDIA Reflex.
Během krátkých osmi měsíců díky tomu vylepšil pětičlenný tým slavný mod nejen již zmíněným plným ray tracingem, ale také novými, ručně vytvořenými fyzikálně založenými texturami ve vysokém rozlišení a vylepšenými high-poly modely evokujícími originály. Oba hlavní tvůrci použili GPU GeForce RTX řady 40.
Duo nejprve shromáždilo 360stupňové snímky celých úrovní pomocí aplikace RTX Remix a poté použili RTX Remix Runtime k zachycení herních scén a nahrazení prvků během přehrávání, přičemž do hry přidali RTX technologie včetně NVIDIA Reflex pro nízkou latenci odezvy.
"Hodně jsme si hráli s upscalingem pomocí umělé inteligence," řekl Grevet. "Bylo to nesmírně užitečné pro redukci práce na začátku a umožnilo nám to zaměřit se na důležité grafické prvky, jako jsou modely postav nebo velké textury, které jsou náročnější na zpracování."
"Mohli jsme pořídit virtuální 3D snímky herní úrovně a všech jejích prvků, načíst je do aplikace RTX Remix a doslova nahradit každý jednotlivý prvek, texturu, geometrii a světlo s až 100× věrnějším zobrazením pomocí 2D a 3D formátů s otevřeným zdrojovým kódem." doplňuje Nicolas "NykO18" Grevet.
Nové grafické prvky ve vyšším rozlišení byla ve formátu OpenUSD nahrána do NVIDIA Omniverse, platformy pro propojování a vytváření 3D nástrojů a aplikací, prostřednictvím Blender Connector. To umožnilo týmu použít vybranou 3D aplikaci pro modelování nové geometrie a zkosení hran, a to vše v reálném čase s ray tracingem ve viewportu.
DLSS 3 zase přináší v Portal: Prelude RTX na GeForce RTX 4080 a 4090 v průměru pětinásobné zvýšení výkonu v rozlišení 4K s maximálním nastavením. Snímková frekvence tak přesahuje 80 FPS. NVIDIA RTX IO přinese efektivní dekompresi grafických prvků a pětkrát rychlejší načítání textur. K tomu redukuje využití místa na disku o 44 %. Technologie je založena na GDeflate, otevřeném standardu komprese GPU, na kterém se podílí společnost NVIDIA a který využívá jak DirectStorage společnosti Microsoft, tak nová rozšíření Vulkan. Portál: Prelude RTX využívá nová rozšíření Vulkan Extensions.
"Microsoft s potěšením spolupracuje se společností NVIDIA a přináší hráčům na platformě Windows výhody nové generace I/O. DirectStorage pro Windows umožní využívat špičkové RTX IO od společnosti NVIDIA a poskytne vývojářům vysoce efektivní a standardní způsob, jak z GPU a I/O systému získat nejlepší možný výkon. Díky DirectStorage se minimalizují nároky her na prostor, zkracuje se doba načítání a virtuální světy díky tomu mohou být rozsáhlejší a detailnější s plynulým a bezproblémovým streamováním," říká Bryan Langley, programový manažer skupiny Windows Graphics and Gaming.
Pro podporu vydání hry Portal: Prelude RTX vydala společnost NVIDIA nové GeForce Game Ready ovladače pro Portal: Prelude RTX. Kromě této novinky nabízí také optimalizace pro Ratchet & Clank: Rift Apart a další hry a ve zmíněných titulech přináší podporu NVIDIA RTX IO a DirectStorage pro Windows.
V květnu společnost NVIDIA představila GPU GeForce RTX 4060 Ti postavenou na mimořádně efektivní architektuře NVIDIA Ada Lovelace i podporu DLSS 3. V řadě náročnějších grafických titulů atakuje 100 snímků za sekundu.
Od tohoto měsíce začnou partneři NVIDIA, včetně společností ASUS, Colorful, Gainward, Galax, Gigabyte, INNO3D, MSI, Palit, PNY a Zotac, nabízet 16GB verze této karty. Ve většině her budou obě verze GeForce RTX 4060 Ti (8GB a 16GB) poskytovat obdobný výkon, protože jejich specifikace jsou jinak totožné. Existuje několik her, které se na RTX 4060 Ti (8GB) hrají nejlépe při nastavení "High" a na RTX 4060 Ti (16GB) při nastavení "Ultra". Dnešní ovladače podporují právě tyto nové 16GB verze.