Porsche: Exkluzivita EA na hry letos končí
Otevře to dveře simulacím.
Končí éra, která trvala dlouhých deset let. Výrobce Need for Speed a Real Racing už nebude omezovat snahy ostatních studií ohledně použití vozů od této automobilky v jejich hrách.
EA na přelomu roku vyprší exkluzivita na Porsche. Jeho zástupci nechali spolupráci a licenční práva vyšumět do ztracena, protože prý měla hodně daleko do ideálu. Ani jedna strana si nepřála její pokračování, takže společně dospěli k jejímu tichému ukončení.
Tuto zprvu nenápadnou, ale klíčovou novinu uvádí reportáž německého webu SpeedManiacs, která čerpá z rozhovorů se zástupci automobilky i z návštěvy italského studia Kunos Simulazioni, tvůrců Asseto Corsa (Alza.cz). Ti se stali už dříve jejím důležitým partnerem (po několika DLC a dohodě o tzv. Pro verzi těchto simulátorů v kioscích Porsche Experience po celém světě).
"Po 10 letech absence Porsche ve skutečných závodních simulacích konečně nastane změna situace. Bude možné nabídnout tyto vozy ve vícero různých titulech, čímž se stav diverzifikuje, a změní se tím i vztahy s ostatními vývojáři," řekl Sebastian Gerhart ze SpeedManiacs.
Nic tak už nebude bránit v obsažení Porsche například v Project CARS 2, na což vábil šéf Slightly Mad Studio, Ian Bell. Logicky se nabízí i zahrnutí do odloženého Gran Turismo Sport (Alza.cz), ostatně Kazunori Yamauchi je velkým fandou značky a měl své osobní GT3 vymodelované v Gran Turismo 3.
Dosud se luxusní vozy od Porsche objevovaly spíš jen v placených přídavcích (třeba pro Forza Horizon 2 či Motorsport 6, i na uniklých obrázcích z menu Horizon 3), na něž se zřejmě exkluzivita EA nevztahovala, ale obvykle nebyly (či nesměly být?) v základních verzích her od jiných výrobců než právě Electronic Arts.