Skip to main content

Popis dvou vybraných misí Mass Effect 3

O hledání na Marsu, rozprašování protilátky či sbírání armád.

Tento druh preview není pro ty, kteří se bojí o přijití o zážitek při hraní. Na druhou stranu existuje nemálo lidí, kteří se o Mass Effect 3 chtějí dozvědět něco konkrétního, aby se konečně z nezávislého zdroje dozvěděli, co od něj vlastně mají čekat a zda šetřit na jeho pořízení. Komu pak má chudák magazín vyhovět? Hlas které skupiny čtenářů je silnější nebo důležitější...? A stejně jako v téhle sci-fi trilogii děláte zásadní rozhodnutí, jež ovlivňují další průběh hry, musíte si i nyní svobodně vybrat, zda číst dál. Zda se dobrovolně připravit o pár překvapení v úvodních hodinách odehrávajících se na Marsu a Tuchance (dvou misích z mnoha) anebo hrdinně zavřít internetový prohlížeč. Ta chvíle nastala právě teď, protože spoiler začíná a na pozdější reklamace nemůže být brán zřetel...

Deníček z výletu na Mars

Nedočtete se tu nic o misi na salariánském domově Sur'Kesh ani o dost možná halucinogenní eskapádě, kterou velitel Shepard zažije na Zemi. Časopis Game Informer zato podrobně popsal výlet na planetu Mars, kam zavítáte po boku předního karbaníka a užitečné posily týmu Jamese Vegy. Na Mars vás vyšle přímo admirál Hackett, poněvadž jeho výzkumný tým, bádající nad protheánskými ruinami, se odmlčel a tudíž existuje slušná šance, že narazil na něco, co by šlo použít proti Reaperům řádícím na Zemi.

Sotva přistanete, spustí se pouštní bouře a de facto vaši loď Normandy odřízne od veškerých komunikačních kanálů. Jako by to nestačilo, hned na prvním rohu narazíte na po zuby ozbrojené vojáky Cerberusu. Až náhodné setkání s Liarou prozradí, že na planetě se dost možná skrývá nedokončená zbraň proti Reaperům. Jenže dialog utnou další vojáci Cerberusu, před kterými je tentokrát nejlepší se schovávat za gauči a střílet zpod převrácených stolů. Samotná honička pak vygraduje prý úchvatnou jízdou na střeše jakýchsi futuristických tramvají, mezi nimiž budete muset přeskakovat a při tom se bránit Guardianům ozbrojeným štíty. Mimochodem: kdo bude mít přesnou mušku a trefí Guardiana přímo do uzounkého výhledu v štítu, získá achievement Mail Slot.

V průběhu toho všeho si podle Game Informeru uvědomíte, že Cerberus na planetě našel a hned ve svůj prospěch adaptoval technologii Husků. To proto vojákům Cerberusu září oči a jejich hlavy jsou deformované jako hrozivá torza "syntetických zombíků" Husků! Pokud máte ve své partě stále Kaidana, nebojte, ani v téhle fázi hry vám stejně pořád nevěří natolik, aby prozradil cokoliv bližšího. A tak nezbude, než se holograficky spojit s lídrem Cerberusu Záhadným (Illusive Manem). "Hleďte si svého, Sheparde," odvětí modrooký muž. A když se ho jako rovnocenný soupeř zeptáte, o co že mu ve skutečnosti jde, odpoví, že mu jde stále o totéž - o to, co chtěl celou tu dobu: ochočit si Reapery a podřídit je lidské rase. "Vás už nepotřebujeme, Sheparde," loučí se Záhadný.

Zkřížit mu plány naštěstí není dvakrát těžké, protože Cerberus měl mezi výzkumným týmem svoji konfidentku Evu. Když ji přistihnete, jak Záhadnému skenuje a posílá data, spustí se další honička, během níž Eva vyvádí takové fígle, jaké zvládne jen kyberneticky upravený jedinec. Eva se pokusí zdrhnout k lodi, což je příležitost pro vašeho kolegu Vegu. Ten se ve své hvězdné chvilce ujme nejbližšího vozidla a když Evu nesestřelí, alespoň se s ní obětavě srazí. Konfidentka sice přežívá a z posledních sil útočí na Kaidana, ale to už si s ní Shepard umí hravě poradit. Čas vrátit se na Citadelu...

Rozprášíte protilátku nebo ne?

Jedno ze stěžejních rozhodnutí ve trojce budete podle Game Informeru muset učinit na nehostinném kroganském světě Tuchance, kam zamíříte z Sur'Keshe. Vaším úkolem je tu dokončit protilátku proti kroganskému genofágu, kvůli němuž Krogané nemohou mít potomky, a rozprášit látku proti nemoci do atmosféry. Salarijská vláda ale Shepardovi učiní nabídku: nic nedělejte, jen předstírejte, že rozprašujete, a my se za vás na oplátku postavíme. Znamená to, že Salariani tedy Shepardovi přijdou na pomoc? Patrně, a pokud odmítnete, můžete vzít jed na to, že Salariani se proti vám obrátí a okamžitě Sheparda odříznou od zbytku party.

Jak popisuje Game Informer, v sólové epizodě se hrdina musí zorientovat v katakombách vedoucích do City of Ancients: cestu lemuje místnost se starou malbou threshera Kalrose plus neodmyslitelné šarvátky s Ravagery a Maraudery. Teprve poté se dostanete do obrovitánské, svítící věže Shroud, jakou jste viděli v prosincovém traileru ze hry a odkud lze podle všeho ovlivňovat povětrnostní podmínky na planetě. Je to právě Shroud, přes nějž lze nejsnáze distribuovat protilátku na genofág a vypustit ji do atmosféry...

Jak to dopadne dál, to bude opět záviset na vašich rozhodnutích: Mordin a Wrex přijdou s nápadem, že nedalekého Reapera lze konfrontovat s Kalrosem, a takovou bitvu prý Kalros (alespoň dočasně) opravdu vyhraje. V bitvě ale bude Shroud silně poničen a Mordinovi tak nezbude, než se obětovat a položit za protilátku život - anebo půjde i Mordina zachránit? Na to zatím nelze odpovědět.

Sbírka lidí, míst a armád, kteří se za vás postaví

Z dalších novinek Game Informer uvedl, že v akčním módu, jež automatizuje dialogy, systém sám zvolí kombinaci hry za paragona a renegáta. Pokud ze Sheparda nechcete udělat čistého paragona ani renegáta, právě vám je určený nový systém reputace, který například otevře další volby v dialozích (budete-li s někým sympatizovat a jiným nadávat, jak to tak obvykle chodí). Kdo si do hry importuje pozice z minulých dílů, automaticky už nějakou základní reputaci získá.

V průběhu celého Mass Effectu 3 budete nově získávat válečné assety - tedy budovat si sbírku lidí, míst a armád, kteří se za vás postaví. Každá mí mit numerickou hodnotu: asarijská justikarka (členka protizákonní civilní stráže) Samara například +25, kdežto celá skupina vojáků +65. Konečný součet těchto čísel se bude jmenovat Total Military Strength a znásobí se tzv. readiness ratingem, který ovlivní dokonce i vaše počínání v kooperativním módu nebo společenských hrách (to aby mohli vyhrát i ti vybavení méně assety).

Mass Effect 3 pro PC, PS3 a X360 bez lokalizace vyjde 9. března.

koupit na Xzone

Na základě těchto čísel bude hra průběžně vypočítávat vaši tzv. Effective Military Strength, přičemž až dosáhnete určité úrovně, budete moci rozpoutat to konečné peklo, které povede k vyvrcholení celé ságy. A pozor: ne každé "dobré" (rozuměj: morálně správně) rozhodnutí vaše šance zvýší. Že by se vývojáři inspirovali způsobem, jakým Fable 3 zacházelo s pěnezi?

Tak schválně: kdo z vás to dočetl až sem a nelituje toho, co mu článek prozradil?

Read this next